Spanska prov 1

Upp och små fixa i bilen, rista täckena och sopa golvet, duscha och fixa sen frukost med lite te.

Sen va det bara att sätta sig och fortsätta plugga glosor, många spanska ord som ska fastna!

Sen på em tog jag och pojkarna en promenad bort mot Albir, har pratat med en annan svensk kvinna här som också har hund, om lite olika promenad områden. Så skulle se om jag kunde hitta vägen upp för berget och komma upp till några av de stigarna som ska finnas där. Det gick sådär, haha, jag chansade och tog en väg upp, det verkade som det kanske skulle vara rätt enligt skyltarna som kom. Vi gick och gick, men det kändes som vi inte kom någon vart... när jag tittade på klockan och såg att vi varit borta ett tag och skulle tillbaka samma väg så vände vi.
På vägen tillbaka stannade vi till på stranden och tränade lite. Brukar vilja träna dem en och en, men Trix är hopplös att binda, han står och hoppar och gnäller och känns sådär när man är på en öppen plats med folk runt omkring... Men körde träning med båda som jag gör ibland och det kändes som folk saktade ner och stod och tittade en stund innan de gick vidare, pinsamt men samtidigt roligt, vi är ju inte jätte duktiga än precis. 

Strosade tillbaka längs med havet och när vi kom tillbaka va dem trötta och somnade i sin säng en stund. Under tiden gjorde jag lite mat, jag och Marika köpte ett kött igår som vi delade på idag, så stekte upp det och gjorde potatismos till, satt fint, men känns som allt smakar gott när man är ute så här.
Plocka undan sakerna inför kvällen, ska enligt prognosen, om den stämmer, bli regn imorgon. Så in med allt och sen diska och fixa klart inför kvällen, stänger in oss i bilen redan vid 18 tiden för då är det nästan mörkt och börjar bli kyligt att ha dörren öppen. 

Plugg, plugg och åter plugg. Gjorde även första provet i denna kursen och det gick ändå ganska bra, så känner mig nöjd. Har börjat med inlämningsuppgifterna och pratat lite med Johanna över telefon så hon har hjälpt mig lite med uttalet för ska spela in ett röstklipp till två av uppgifterna.

Har startat igång elen idag för att ladda upp mina apparater, så satt faktiskt igång fläkten här nu för någon timme sedan för att värma upp lite innan vi går och lägger oss, sen får mitt extra batteri stå på laddning under natten så det är fulladdat så jag har det sen till mobilen och datorn.

Trix har gosat ner sig i sängen och tycker det är skönt med lite extra värme här, medans jag och Sammy myser, natti natti från oss.
 

Kommentarer:

1 Thom Gustafsson:

Det är en vacker plats hoppas ni hittar stigen, själv är jag julledig riktigt skönt ringer dig idag kram på er alla.

Kommentera här: