Annandag påsk

Vaknade och Sammy låg fortfarande och sov sidan om mig och Trix låg på kudden sidan om mig och tittade ut genom fönstret. När Trix märkte jag var vaken så rullade han till sidan så han låg med huvudet mot mitt huvud, lilla mys ungen.

Upp och hoppa, ut så pojkarna fick kissat och Sammy fick springa runt lite på ängen och busa av sig. In i bilen blev det att fixa ihop tvätten och lite annat i bilen, sen åkte vi så jag kunde få tvättat.

Gick in och handlade några få saker och så att jag kunde växla pengar. Sen gick jag för att tvätta och det fanns på parkeringen. Där stod det en man och två kvinnor och de va så gulliga och hjälpte mig så fort jag kom. Ingen kunde engelska men de hjälpte mig och jag förstod hur allt skulle fungera sen. Det gick väldigt snabbt att tvätta och få det torktumlat och väldigt smidigt när man väl förstår portugisiska, haha, jag lär mig. Blev lite frukost i mellan maskinerna.

Färdig med tvätten, blev en ljus och en mörk maskin så det var perfekt, så körde vi tillbaka till vår lilla plats som vi har stannat på längre än vad jag trodde från början.

Tillbaka på parkeringen blåste min påse iväg så tog pojkarna med mig så de fick komma ut lite på ängen och jag gick och väntade påsen son inte hade kommit längre än till buskarna. Sammy fick ett ryck och körde järnet på ängen, springer som en dåre och Trix hakade på en sväng. Trix är bättre och är mer intresserad för mat nu, men han äter fortfarande dåligt. Skämt för Sammy att få springa av sig, för nu på promenaderna får han tyvärr gå i flexikoppel, för rundan vi tar runt fästningen, där är en vallgrav runt hela som är ganska djup, så vill inte att de ska springa och busa och riskera att falla ner. Sammy är mer den galna och Trix den lugna, så han kan gå lös för han springer inte så långt ifrån oss.

Började regna så skyndade in, Trix tyckte inte alls det va roligt med regn så han sprang till dörren med mig, Sammy hade nog egentligen velat vara ute mer men övervägde det här med regnet och kom in hoppandes. Blev lite lätt lunch och fix i bilen, för sen blev det plugg.

Regnet fortsatte ett tag och närmare kvällen blev det väl uppehåll så vi tog oss en promenad. Sen fick pojkarna busa lite ute på ängen här, mest Sammy för han var helt galen och tyckte det var super skoj. In i bilen och käka lite, för sen blev det mer plugg...

Helt slut och så mycket jobb och än är det inte klart, suck... la ihop datorn och boken, ut så pojkarna fick kissat och sen in igen i värmen, var kyligt ute men vad annars lixom, är ju det hela tiden och går med mössa på nästan hela dagen... Sen kröp vi ner i sängen. 
 
(Sorry! Inga bilder idag heller, suck... skulle tagit på tvätteriet men glömde det helt och kom på det när jag kört därifrån...). 

Kommentera här: