Bryssel & Amsterdam

(Onsdag)
Vaknade upp i Bryssel och på morgon blev det en liten morgon runda i den lilla parken sidan om där vi stod och sen fixa till mig och fixa frukost och mat som vi kunde ha under dagen.
Sen körde vi in till centrumet och parkeringar är väldigt svårt att hitta gratis i de större städerna så fick bli ett parkeringshus. Vädret var väl okej, men det kom en skur men då stod vi under tak så länge. Gillar Bryssel, en fin stad och många svensk talande turister var det.
Tillbaka i bilen och vi körde vidare, lämnade Belgien och körde in i Holland. Naturen och allt runtomkring i Belgien och Holland är liknande det i Sverige. Kom fram till Amsterdam efter lunch, likadant här med parkering och dyrt som bara den. Men strosade runt i Amsterdam och denna staden gilla jag skarpt! Härligt med alla kanaler, torg, gränder och alla deras butiker, allt från kläder, smink till godis och bakverk. Stannade till och tog mig en liten fika innan vi vi gick tillbaka till bilen. 
Det var jätte dåligt med bra parkeringar för att stå på under natten så jag bestämde mig faktiskt för att fortsätta köra, så jag slipper köra så långt imorgon och att man kanske kan komma hem i tid, för nu är vi snart hemma. 

Kom in i Tyskland och där stannade vi efter ett tag för att gå ut så pojkarna fick kissat, vi fick ätit lite och tankar, sen körde vi vidare. Tänkte att jag kanske stannar någonstans på vägen, men det rullade på bra och det var bara motorväg vi körde så det gick undan. Blev att jag körde hela vägen till Calles faktiskt. Vi stannade och sov där när vi kom från Sverige och kände att det ändå var en bra plats att stå på. Blev en hel del timmar i bilen, men ska ändå köra denna sträckan så tänkte jag kan lika bra passa på när jag har energi till det.

En härlig dag med två städer som vi promenerat runt i. Vi somna väldig gott.