Grillkväll med vänner

(Lördag)
Vaknade och vi alla tre hade sovit väldigt gott. Upp och hoppa, ut med hundarna en liten runda och sen fixade jag till mig. Därefter blev det frukost och efter melodikrysset (som min familj lyssnar på varje lördag) så åkte jag och möte pappa på Börjessons.
(Vi är redo för frukost). 
Pappa och hans vän och gamla arbetskollega som jobbar på Börjessons, de stod och käkade korv, för det bjöd dem på idag när de hade extra öppet. Sen blev det att vi gick och kikade på min bil och fick den även värderad av en kollega till honom som är inriktad på just arbetsbilar m.m. 

Sen kollade vi runt och räknade på lite olika alternativ som fanns och jag fick provköra två bilar som de hade inne. I nästan tre och en halvtimme var vi där, haha, men då pratade pappa och han en hel del gamla minnen och massor av annat. Slutade med att jag köpte en annan bil och de tar min nuvarande bil i inbyte, haha det trodde jag ju inte precis när jag åkte dit. Men det känns super bra och ska åka och byta bil på fredag.
Varför jag bytar bil är för att nu när jag är hemma, då är den stora bilen väldigt stor och så stor bil behöver jag inte. Sen även att den är dyr att äga plus att parkera i stan är inte det lättaste alltid. Känner att jag och pojkarna behöver inte så stor bil precis. Trodde dock inte att det skulle gå så här fort, men det känns lika bra att börja fixa till och få ordning på mitt liv här hemma nu lite smått. 

Därefter körde jag med pappa till Mio där vi hämta pappas nya trädgårdsmöbler och tur var att jag hade kommit hem och har den stora bilen, för pappa hade aldrig fått in något av det i hans bil kändes det nästan som, men allt fick plats i min. Körde hem det till pappa och sen körde han med mig in till farmor så vi fick in hyllan till farmor som har stått i bilen.

Körde direkt till skogen med hundarna och gick långrunda och sen hem och fixa till sig snabbt och klippa och fila pojkarnas klor. Körde sen och hämtade en vän och sen körde vi till en kompis där vi blev flera stycken. Super roligt att se alla igen! De bjöd på grillat och till efterrätt blev det blåbärspaj, allt var super gott och det blev en härlig kväll med lite spel.
Åkte inte hem förrän halv ett och när vi kom hem, då somna vi gott.