Hejdå Spanien, Hallå Frankrike

Regn och lite blåst under natten, men var ändå en helt okej natt. Vaknade upp till gråmulet men var ändå ganska varmt ute, femton grader. Fixade snabbt till mig, sen tog jag pojkarna för en liten morgon runda och sen begav vi oss av.

Nu lämnade vi Spanien bakom oss för denna gången och hörde in i Frankrike. Vilken skillnad det blev med en gång på husen, gillar Frankrike så här långt, fina och mysiga små byar och hus. Dock kom vi in i ett regnigt Frankrike...

Anlände till Saint Jean de Luz, där vi stannade på en vanlig parkering för att gå och kika på byn, verkade väldigt fint och mysigt när jag kom körandes och det var det med. Blev att vi väntade en stund i bilen medan den värsta skuren fick dra förbi, även åskan som kom på besök. Sen blev det regnkläder på för oss alla och det kom lite regn under tiden, men hann tillbaka innan det öste ner igen.
Körde vidare och hamnade i Bayonne som är lite större. Dock jätte dåligt med parkeringar så fick ta in på en parkering som var ganska dyr i timmen. Så blev bara en liten runda för blev blev lite besviken på staden, trodde det skulle vara större och lite finare. 
Körde sedan vidare då hör inte var något bra ställe att stanna på över natten och kom fram till Capbreton. Ingen stor by och här var det också jätte dåligt med parkering. Hade ingen bra känsla av att stå där själv så bestämde mig för att köra vidare till nästa ställe och det lät som det skulle bli bättre. 

Bara en liten bit utanför Capbreton så stannade jag till på en jätte fin rastplats där jag slängde sopor och lät hundarna få springa av sig. Frankrike påminner lite mer om hemma, grönt och skog, även när vi var på denna rastplats så fick man völdigt mycket hemlängtan till den fina naturen som jag är bortskämd med att ha och promenera runt i med pojkarna. Så vi njöt ett tag där innan vi körde vidare.
Till slut hamnade vi i Moliets et Maa, tror jag det ska heta, haha, det är bara en liten by. Stannade först till på er parkering, var inte tänkt den från början men trodde jag kanske kunde stå där för där var andra husbilar parkerade. Har inte ätit mer än ett paket Marie kex idag, så halv sex satt det väldigt gott med mat. Sen körde vi bilar iväg och gick ut för att kika runt och då ser en skylt, som jag antar betyder att husbilar inte få stå där under natten, typiskt. Så letade upp den andra parkeringen, den var inte stor men här står en husbil och här får man stå hela dygnet, så det känns bra. 

Völdigt trött är vi alla efter idag, så var bara ut och kissa pojkarnas här igen när vi hade parkerat och sen in och byta om till pyjamas. En lugn och skön kväll blev det och blir nog sängen tidigt ikväll.