Påskdagen

Vaknade och myste med pojkarna innan vi gick upp. Ut så dem fick kissat och ute var det ändå hyfsat skönt, helt vindstilla. Fixade lite att äta och tyckte Trix var bättre idag, dock inte helt hundra, men har fick lite tonfisk som han åt, har inte velat äta innan så det är ett gott tecken när han äter.

Inga butiker öppna igår så vi körde för att försöka hitta en butik som var öppen idag och där jag befinner mig i Portugal, det ligger ganska nära gränsen till Spanien och där fanns den enda butiken som var öppen. Så blev att vi körde över till Spanien för att handla och sen tillbaka till Portugal igen. Var nog den snabbaste turen jag varit i Spanien, hahaha.
Tillbaka började jag att koka torsk och sedan ris, det är bra och snällt för hundarnas mage. Hade ju egentligen tänkt köra vidare idag, men i med att Trix inte varit helt hundra plus att jag har plugg som ska in i nästa vecka och att jag har tillgång till ström här, så bestämde jag mig för att stanna här idag. 

Så blev en lugn dag, solen har varit framme i mellan åt och pojkarna har njutit ute, dock med sina tröjor på och inbäddade i filtar. Jag har varit väldigt slö idag men har inte gjort så mycket i med att jag vill ta det lugnt nu med Trix så han får återhämta sig.
Blev en lugn promenad närmare kvällen efter jag pratat både med pappa och farmor ett bra tag. Försöker bära Trix lite under vår promenad, likadant igår, men han vill inte vara uppe så länge för han vill ju också gå. Han har varit lite piggare idag så det har varit skönt. Tillbaka i bilen blev det sen att börja ta tag i plugget som jag skulle gjort hela dagen... 

Vinden kom tillbaka under dagen så nu på kvällen blev det väldigt kyligt. Så tog in alla saker och så hoppade vi in i bilen. Trix har ätit dåligt fast min fina matlagning men han har druckit hyfsat bra med vatten, så det är skönt. Sammy däremot gillar min mat väldigt mycket som jag har gjort, så tur att någon vill äta. Känns nästan som jag gör bättre mat åt mina pojkar än åt mig själv... men dem är viktigast så klart!

Blev lite mat för mig och sen satt jag mig med plugget igen. Det här arbetet som ska in var väldigt stort och tar mer tid än vad jag kanske hade trott, så det var tur jag började i tid. Funderar på att stanna här i alla fall imorgon med så jag får detta gjort plus att jag såg ett ställe som man kunde tvätta på så är inne på om jag skulle gjort det imorgon med, under tiden jag pluggar så kan jag lika bra vänta på maskinerna. Klarar mig ett tag till men kanske är lika bra att få det gjort, så ska köra bort dit imorgon och kolla tänkte jag. Sen får jag se hur mycket jag hinner med plugget imorgon, blir kanske en eller två dagar till här ytterligare. Är inte hela världen i så fall, har tillgång till allt här, bra promenad område för hundarna, sen kan det även vara skönt för Trix att bara ta det lugnt nu några dagar till, nu när han inte varit hundra bra i magen, min lilla prins.

Det kan ju hända ibland att dem mår lite dåligt och det sker, men det är så jobbigt att se när de inte mår bra. Kunde jag så skulle jag bytat plats. Men nu under kvällen känns det som det går mer och mer åt rätt håll, så håller tummarna för att han ska må betydligt bättre imorgon.

Nu är jag helt slut och pojkarna ligger redan och sover. Blev plugg till efter halv elva ikväll, så nu ska det bli skönt att få sova. Natti. 

Kommentera här: