Regndag = myssöndag

Regnet har öst ner hela natten och fortsatte i morse. När det lugnade sig lite gick vi ut här så pojkarna fick kissat och busat av sig lite. Sen kröp vi ner i sängen en stund till. Pratade med en vän ett tag, sen pratade jag med farmor en stund. Sen gick vi upp och jag fixade till mig och gjorde ihop lite att äta.

Till slut sluta det regna så vi öppnade upp dörren och pojkarna fick vara ute. Jag städade lite i bilen och plockade i ordning. Sen blev det lite träning för pojkarna. Sen under eftermiddagen tog vi en längre runda, kollade runt lite i byn och gick ner till havet. Gick sedan in på en cykelstig i skogen och gick den en bra bit bort innan vi vände. Underbart att gå där i skogen och höra både fågelkvitter och vågorna från havet, kändes nästan som hemma.
(Platsen vi stod på igår en stund, står en husbil där nu). 
(Där vi står nu). 
Tillbaka i bilen öppnade vi upp och det tog inte lång tid innan pojkarna somnade gott. Jag gjorde ihop lite mat och åt, väldigt lugnt och skönt här där vi står, fågelkvitter överallt och inte allt för kallt. 

Men sen frös pojkarna och det började droppa så stängde till. La mig uppe i sängen hos Trix och mös ner mig och Sammy låg nedbäddad i sin egen säng med filt på sig. Råkade somna en sväng...

Vaknade upp av att jag frös, gick upp och bytade om och kröp ner i sängen med pojkarna och myste, de var på mys humör. Pratade med pappa en stund, sen läste jag min bok. Sen blev det inte så mycket mer för idag, grått har det varit ute hela dagen. Blir bara mer mys och läsa lite till innan jag somnar. 
 
Jag har tänkt och räknat en hel del på hur jag ska fortsätta min resa. Jag var inne på att kanske dra till England efter Frankrike och sen köra raka vägen hem. Men jag kommer hoppa över England denna turen och kommer istället köra inom Belgien och Holland. Min plan från början innan jag började denna resa var att jag skulle köra igenom och se mig lite omkring i Holland och Belgien, sen ville jag se Paris i Frankrike för där har jag inte varit och sen befinna mig största delen i Spanien och Portugal. Så nu blir det som jag hade planerat från början. Varför? Jo för det kommer kosta mig en del att köra över till England. Först måste jag till en veterinär som ska ge pojkarna en tablett mot dvärgbandsmask som är ett måste om man ska åka till England och det besöket kostar pengar. Sen färjan eller tåget över och sen även campingplats för några nätter och det är inte så billigt. Jag då som är en "fattig student" känner att det blir en hel del extra pengar nu som jag inte har råd med tyvärr. Men har planer på att kanske åka över till England nästa sommar istället om jag kan vara ledig en vecka eller helst två för att hinna med allt. Så så ser planen ut nu, haha, mina planer har ändrats hela tiden under resan, men det är det som är lite charmen med att resa så här. 

Kommentarer:

1 Thom Gustafsson:

Du har alltid resonerat klokt min dotter, din resa har gett dig nya erfarenheter och vänner som du inte fått om du inte rest. Du är välkommen hem jättekram Pappa "älskar dig"

Kommentera här: