Saint Sebastian

(Lördag)
Vaknade av att Trix höll på att spy, nej tänkte bara jag direkt. Dock fick han behålla maten som han åt igår, så det var bara lite vätska som kom upp, men ändå, kände bara hoppas nu det inte blir värre.

Ut med dem en liten runda och sen fixade jag till mig lite. Försökte gå och betala parkeringen men det ville inte funka, frågade en spanjor som precis hade köpt biljett från en annan automat men när vi testade så sa han att tyvärr så verkar det inte funka och jag hade inga mynt på mig heller... Så bestämde mig för att köra in till centrumet istället då vi ändå hade en bit att gå. Fixade ihop lite torsk och Trix åt som tur var och han va pigg och glad så det var väldigt skönt, sen körde vi för att hitta parkering.

Hittade ett parkeringshus och det låg perfekt i centrum. Sen promenerade vi runt i staden och gillar Saint Sebastian väldigt starkt, fin stad och härlig atmosfär. Gick förbi en liten djurbutik där jag kikade in för att se om de har pojkarnas foder och det hade dem. Dock va det för långt att bära tillbaka till bilen så så att jag återkommer sen. Fortsatte att strosa runt och när vi nästan hade gått runt det mesta, då stannade vi på ett torg där dem hade frukost och massor av annat så klart, men blev frukost/lunch för mig där, va så sugen på en ordentlig kopp te med mjölk, var så längesen nu. Väldigt gott var det och perfekt att ta ett litet stopp innan vi fortsatte vår tur runt.

Trix fick åka lite i ryggsäcken men nu märks det verkligen att han nästan är helt återställd, för han hoppar bara runt för han vill inte sitta där mer, utan nu vill han också gå.

Tillbaka vid bilen körde vi till djuraffären som låg på andra sidan staden och hittade en parkering hyfsat nära så jag bara kunde springa dit innan hon stängde. Blev en säck foder och lite fler bajspåsar och när jag betalade stoppade hon ner några godiset till pojkarna, så det var väldigt snällt av henne, hon var väldigt trevlig. 
Sen körde vi tillbaka till parkeringen som vi stod på innan och det blev en lugn och skön eftermiddag och blev också plugg för min del. Vädret har varit väldigt bra idag, sol och lite moln, men var tjugo grader redan halv 11 så det har varit väldigt skönt. På eftermiddagen blev det faktiskt ännu varmare. Försökte få i Trix mer torsk men den ville han inte ha utan gick och åt lite torrfoder istället, är väl trött på torsk nu kanske, så Sammy åt upp det sista. 
Kom en man och frågade om jag pratade engelska och om jag visste när man inte behövde betala. Hans tjej kom också fram, de blev så kära hundarna, de hade själv två hundar som är kvar där hemma som de inte tog med sig. Men tror de bara är här på semester för de hade hyrt en spansk bil och sen var de från Vancover i Canada. Väldigt trevliga och vi stod ixh pratade en lkten stund. 

På kvällen bestämde mig för att gå en liten kvällsrunda med pojkarna och när vi kom runt krönet så blåste det som bara den, nästan storm varning kändes det som. Står parkerad väldigt bra bakom klippan så har inte märkt att det började blåsa upp. Så vi vände och gick upp en liten bit på klippan istället. 
Tillbaka i bilen blev det kvällsmat för oss alla. Pojkarna åt väldigt bra, till och med Trix så det var jätte skoj. Efter vi käkat blev vi alla väldigt trötta, klockan var efter nio och pojkarna somnade gott här. Nu efter jag lagt upp detta inlägget här, så ska jag också krypa ner i sängen, för imorgon kör vi vidare (går nämligen inte att stanna för länge i städerna med tanke på parkering, poliserna kommer förbi i mellan åt och kollar vilka som står här, står man för länge riskerar man att bli bortkörd. Så därför blir det oftast bara två nätter på dem ställena, likadant i Salamanca som ett exempel). Hoppas alla har haft en härlig fredag, natti på er. 

Kommentera här: