Salamanca

(Torsdag)
Vaknade till att det var sol och fågelkvitter, det var kyligt så vi låg och myste en stund, sen ut på en liten runda, ganska skönt ute faktiskt. In och fixa till sig och koka torsk. Efter att pojkarna fått i sig lite mat och vilat en liten runda, så började vi promenera in till staden.

Gillar Salamanca starkt, en mysig och fin stad med härlig atmosfär. Trix gick ungefär halva turen, då han blir väldigt rastlös i ryggsäcken nu när han mår bättre. Men det är ändå bra att han rör på sig om han har energi till det, för det håller ändå igång magen då.
Klädde på oss ganska varmt men när vi väl kom tillbaka till bilen var det bara att byta om för det började bli varmt. Fixade iordning i bilen och gav Trix lite mer torsk och sen körde jag och handlade några saker på Lidl och sen körde vi vidare. 

Begav oss upp en bit och stannade till i en by som jag fått rekommenderat från engelskmannen men när vi kom fram var där absolut ingenting. Gick ut med pojkarna men sen fortsatte vi uppåt. Stannade till längre upp där jag fått tips om en billig matbutik och ett billigt ställe att tänka på och det stämde, så fyllde upp tanken. Gick även ut med pojkarna en sväng och käkade lite innan vi körde vidare.
Blev finare omgivning längre upp vi kom och till slut anlände vi till Saint Sebastian och wow säger jag bara när jag körde in, såg väldigt lovande ut. Körde ner och ställde mig på parkering bredvid havet, var en hel del personer som var ute och promenerade och sprang längs strandpromenaden. Vädret blev bättre och bättre ju längre upp vi kom och när vi anlände halv åtta på kvällen var det strålande sol och tjugo grader varmt, inte så pjåkigt!
När jag hade stannat försökte jag se hur automaten fungerade för under dag tid behöver man betala och frågade en från England men verkan han eller hans flickvän visste. Slutade med att jag och pojkarna promenerade med paret upp för det lilla berget som ligger här vid parkeringen och längst upp är där ett utsikts ställe, väldigt fin promenad. 
Sen när vi kom tillbaka till bilen kokade jag torsk och fixade i bilen. Pappa ringde och sen pratade jag en stund med farmor med. Sen blev det lite sen kvällsmat, men först fick Trix sin torsk som han åt med god aptit. Sen va vi trötta efter en dag med många timmar i bilen.