Blir bortskämd

(Måndag)
Vaknade till strålande sol, blå himmel och helt vindstilla, så upp och tog pojkarna för en morgon promenad så de fick springa av sig på gräset och på stranden. Tillbaka blev det frukost i lugn och ro, därefter blev det plugg och gjorde klart allt som ska in på onsdag egentligen, men skickade in det redan idag så det var skönt.

Vid halv tolv blev det väldigt varmt så blev bikini på under tiden jag pluggade. När jag var klar med plugget blev det lite molnigt så på med shorts och linne och skulle starta igång lite lunch. Då kom Norrman körandes och tutade. Han ska stå här i två/tre dagar och sen ska han fortsätta köra uppåt sakta, han ska vara tillbaka hemma i England i slutet på Mars. Roligt att se honom igen.

Fixade lunch och käkade och sedan fixade jag till mig lite och tog på mig en kläning. Jag och Norrman gick med hundarna in till Nerja och jag visade honom runt. Han hade inte varit inne i Nerja innan så gav han en rundtur. På vägen in såg vi hur folk solade och där fanns de som badade med... brrrr. Inne i byn stannade vi för en öl på ett ställe och det har varit ett riktigt härligt väder. Ute på balkongen stod en kille och spelade helt underbar musik, blev att vi köpte hans två skivor, en från där han har gjort om låtar tills hans och en som han själv har gjort låtarna på. På vägen tillbaka slog vädret om och blev lite svalare, moln drog in och solen försvann nästan bakom och vind drog också in. 
Tillbaka i bilarna där jag bytade om till mys kläder, skönare nu när det blev lite kallare. Senare gick jag in till Norrman då han hade bjudit in om jag ville kolla en film. Känns otroligt lyxigt att komma från min lilla bil in till hans och får sätts sig i en enorm förtölj med fårskinn, nästan som ett hotell, haha. Han bjöd på "lite" snacks och "lite" vin. Började regna på kvällen men det gjorde inte så mycket i med att vi ändå var inne. Blev en härlig dag och kväll och det känns som jag fick gjort mycket.
 

Kommentarer:

1 Thom Gustafsson:

Du är du värd, här hemma är det just nu 10 minus och blåsigt kallt som faaan.
Ha det gott min dotter kram Pappa "älskar dig"

Kommentera här: