Mot Portugal

(Onsdag).
Upp och hoppa, göra sig iordning och fixa så allt är klart i bilen. Frukost och sen ut med hundarna. Därefter körde jag och Del vidare med riktning mot Portugal. Blev några timmar i bilen, dock gjorde det inget för mina apparater hade inget batteri och telefonen hade en procent, haha. Så jag hann ladda upp mobilen, datorn och lite mer än halva power banken.

Vi körde från Gibraltar upp till Sevilla, lite ovanför och förbi Huelva och därifrån över till Portugal. Inne i Portugal körde vi ner om Altura, Tavira, Santa Luzia, Olhão, Faro, Almancil och hamnade i Quarteira.
Gillade Portugal ganska skarpt så fort vi kom in, betydligt grönare än Spanien, så klart kan där vara brunt och tråkigt ganska ofta här med, men ändå mer grönt och riktigt gräs och små söta hus i små områden. Sen när vi kom in i mer en stad så var där en hel del fina hus och lägenhetshus. Dock var vägarna ingen höjdare, hål och gropar. Stannade först till vid ett ställe vid stranden där vi tog hundarna gör en liten promenad så de fick springa av sig och busa. Sen såg vi ett annat ställe som verkade bättre så körde runt men där fanns ingen plats. Såg ett annat ställe en liten bit ifrån så vi körde runt och där hittade vi två platser precis vid stranden, perfekt. Kom fram lagom till solnedgången. 
Käkade lite och bytade om, sen tog vi hundarna och gick på stranden bort mot staden. Ganska tomt men det är det nästan på de flesta ställena så här års. Men sen kom vi fram till lite restauranger och barer, så vi gick in på ett ställe en stund. Vart vi än är så hör jag nästan alltid något folk från antigen Sverige, Danmark eller Norge, är många som är iväg och just här satt det tre från Norge. Så klart är här en del från England med, men det blir att jag direkt hör om någon är från Skandinavien. 
Promenerade tillbaka längs strandpromenaden och sen över stranden. Helt stjärnklart var det ute så när vi kom tillbaka till bilarna tog vi ett glas vin och satt oss på stranden och hundarna sprang omkring och busade. När klockan närmade sig halv tolv blev det lite små kyligt för då började det blåsa lite. Tillbaka till bilarna och kröp ner, halva natten var det kallt men sen kom pojkarna och kröp ner för de tyckte också det va kallt, så då höll vi värmen ganska bra. Lite avis på Del som kan sätta igång värme i sin bil... 
 

Kommentarer:

1 World by Tina:

Vi ska roadtrippa i europa till sommaren och tänker att vi startar i Portugal, ser fram emot att utforska den portugisiska kusten, har tidigare varit i Algarve och på Azorerna. Vilka ställen skulle du rekommendera mest på fastlandet?

Svar: Vad roligt! Det är faktiskt första gången för mig som jag åker runt med bil i Europa och har faktiskt inte varit i Portugal förrut. Ska bli spännande och roligt att utforska och kan återkomma med vilka ställen jag har åkt till och vad jag tyckte 😊
Erika Gustafsson

Kommentera här: