Lägereld

Upp i morse och ut så pojkarna fick kissat, sen kröp vi ner en stund till. Skönt att bara kunna öppna dörren igen nu på morgonen så pojkarna kan gå ut medans jag fixar till mig så vi kan ta en morgon runda. Bort till den stora platsen så de fick springa av sig. Tillbaka i bilen öppnade vi upp, var riktigt varmt, satt igång vatten och under tiden tog vi och tränade en stund.
Så gott det var att få dricka te igen på morgonen till frukosten, hade saknar det. Sen blev det shorts och linne på och satt mig sen med plugget. Var riktigt varmt idag! Började en ny kurs i måndags, sociologi, riktigt intressant. Så blev plugg fram till två och sen fixade jag ihop lite lunch, så skönt att kunna ställa sig och laga till lite mat. Blev molnigt så efter en kopp te tog vi oss en promenad in till stan en runda, skönt väder att gå i, träningsbyxor och en långärmad. Gick sen nere vid havet och pojkarna busade omkring och Sammy fick för sig att han skulle ut i vattnet och ta en "boll" som var en gul boj. Ganska mycket vågor så kallade in honom, för vet ej hur strömmt det var. Sen gick vi bort till ängen så de fick springa av sig grusen. Ibland behöver Sammy lite påminnelse och gå i koppel ett tag när han inte riktigt lyssnar, men sen kan han vara lös igen och sköter sig riktigt bra och det är så roligt så han också får springa lite mer och så pojkarna kan busa och härja. 
Tillbaka i bilen fixade jag till lite, såg ut som det skulle regna, så packade ihop sakerna och hoppade in i bilen så jag kunde sitta i lugn och ro under mötet jag skulle ha. Sen kom det och knackade på dörren, då var det den italienska killen som står sidan om, han ville jag skulle komma och festa med de andra. Kunde inte då för skulle ha mötet om en stund. Han kunde inte så bra engelska men under tiden vi pratade kom mannen från Tyskland och sa att han skulle köra imorgon vid nio och köpa baguetter om vi ville ha, så gulligt. Han fick även översätta lite och berätta för den italienska killen vad jag mena, haha, han kunde tydligen italienska. 

Vid sex gick jag och pojkarna ut och joinade de andra. Det blev en trevlig kväll med två människor från Italien, ett par från Tyskland, tre stycken från England, Simon, David, Norrman och den ena av dem (Simon) bodde i Frankrike sen några år tillbaka och sen en från Skottland, James. Franko, italienaren, som bjöd in fixade mat och där var även lite tilltugg och vin. Har glömt vad de andra tre hete... Är så dålig på namn ibland... brasa startades och lite senare gick jag och pojkarna och tog på dem sina tröjor och hämtade en filt till dem för de frös lite, men det var ändå inte så farligt kallt, klarade att sitta ute till nästan tio. Pojkarna var trötta och låg och sov sista stunden och så fort vi kom in i bilen så tog det inte lång tid innan de bäddade ner sig och somnade. Trevlig kväll med nya människor. 
 

Kommentarer:

1 Thom Gustafsson:

Ser härligt ut inte dumt med lite grill och party!
kram Pappa! Älskar dig!

2 Brita:

Los perros son muy graciosos

Kommentera här: