Lillördag

(Onsdag)
God morgon!
Vaknade vid halv åtta och gick ut med pojkarna lite snabbt, sen in igen och krypa ner i sängen, var lite kyligt ute. Blev en molnigt dag och solen hade svårt att komma fram. Fixade till mig lite snabbt och tog pojkarna för en längre morgon promenad.

Hade ingen frukost och var nästan inne i Nerja så bestämde mig för att gå till ett supermarket där jag alltid handlade frukost när jag var här i Maj, det ligger nära, precis i början och är väldigt litet. Jag har aldrig bundit mina hundar och lämnat de utanför en affär, verken i Sverige eller här, man vet aldrig. Men här gjorde jag det och det var precis vid ingången så jag såg dem hela tiden plus att jag bara gick in och hämtade ett bröd och gick till kassan som är vid utgången så det var inte långt iväg och hundarna kunde se mig också hela tiden. Så det kändes väldigt bra och de som jobbar där är väldigt trevliga. Så sen när jag är här igen så är det en perfekt morgon promenad bort dit och kan handla frukost om jag behöver. Annars kör jag till ett större där de har parkering i ett garage, så det är perfekt så hundarna kan vara kvar i bilen, annars kör jag på kvällen om det är en väldigt varm dag.

Tillbaka i bilen efter nästan en timme, satt igång vatten och körde träning med hundarna. Idag är en sån dag man bara är så stolt över dem, de gjorde så bra ifrån sig. Har innan haft problem när jag tränat Sammy att Trix står och nästan skriker... men vi har den senaste veckan tränat på att när den ena hunden tränar, då sitter den andra inne i bilen med dörren öppen så de kan se mig hela tiden och att man ska stanna kvar under tiden och jag gör detta med båda och det fungerar mycket bra. Ibland, speciellt i början hoppa de gärna ut, men det var bara tillbaka in i bilen och beröm så fort de stannade kvar. Så blev mycket fokus på det i början och lätta övningar med den som var ute och tränade.

Idag tränade vi följsamhet, sitt och stå. Här är en hund som gärna vill vara med och är runt oss, så ett perfekt stör moment, andra dagen den är med, men pojkarna är bara så grymma och gör allt klockrent och de har mer och mer fattat grejen med att vänta på sin plats tills det är "min" tur och bäst av allt är att Trix har slutat gnälla/skrika, så jag kan träna Sammy i lugn och ro. Å det är så fantastiskt roligt att båda älskar att träna!

Det tyska paret skulle åka hemåt idag, frun skulle börja jobba. Så sa hejdå till dem, så trevliga människor. Sen blev det frukost i lugn och ro och efteråt kom Claire förbi en liten sväng och även hennes man Clark. De ska nog ta in på camping en natt eller två för att få fixat med el, tvätt m.m. Dem har köpt en hästlastbil, otroligt smart, så där hästarna står, där har de en liten bil som de har med sig plus att när de står stil kan de ta ut bilen och sitta i det utrymmet om det är kallt ute en kväll. Sen har de kök, badrum, soffa och sovplats. Har inte sett detta innan men är en riktigt smart lösning.

Fick även låna deras dusch, så otroligt snällt. Frågade nämligen dem om de visste något ställe man kunde betala och duscha på men de visste inget och erbjöd sig. Kändes först lite dumt men de så att det verkligen inte var några problem så jag tog med mig en dunk vatten så vi kunde fylla på deras vatten. Sen blev det en kopp te med Claire och vi pratade en stund.

Jag gick till bilen och fixade i ordning mig och började förbereda i bilen inför avfärd. Åt lite lunch, tog pojkarna för en liten promenad, pluggade en liten stund och så hejdå till den franska grannen (trodde han var italienare han också, men nej) och sen sa jag hejdå till Chris och Claire. Vi kommer hålla kontakten och vi kommer säkert mötas någonstans på vägen. Vi flesta som har umgåtts här, vi alla kommer hålla oss ett tag på Costa del Sol kusten, så lär säkert möta de igen.

Jag och pojkarna tog vårt pick och pack, vände bilen ner mot söder och körde ner till Benalmadena. Möte upp några av de andra som stod på parkeringen innan, sen gick jag och pojkarna för en liten promenad. Låg en park i närheten så vi gick dit och WOW vilket ställe! Fullt med djur överallt, höns, tuppar, kaniner, duvor, ankor, fåglar, påfåglar, åsnor och tydligen ska där vara ännu fler djur, får gå och upptäcka mer imorgon. Där fanns mysiga restauranger och caféer och området är väldigt fint. Tydligen är det så att de personer som inte vill eller kan ha sina djur mer av någon anledning, de kan åka och lämna de här. Djuren verkar ha det riktigt bra här. 
Gick även upp för gatan och kikade runt lite. Sen fick pojkarna tyvärr stanna i bilen medans jag och fem andra gick och käkade för det var inomhus. Några av dem har varit här förut och visste en bra kines restaurang. Förrätt, huvudrätt och te gick på inte ens fem euro. Helt sanslöst och så gott och så lite vin till det. Vi satt där ett tag och sen gick John och Gina för de skulle kolla fotboll. Vi satt kvar ett tag till och under tiden kom Simon och hans flickvän och då skulle de äta. Vi andra gick och vi hittade en trevlig bar så vi stanna för en öl. Blev några till och vi spelade några omgångar biljard och helt plötsligt blev klockan halv två så vi begav oss tillbaka till bilarna. Norrman och David gick in och la sig direkt i sina bilar. 
Pojkarna hade skött sig så bra i bilen, inga saker var söndertuggade, hade lagt fram en del ben till dem plus att vi hade varit ute mycket och gått under dagen så de var trötta, perfekt så de kunde sova under kvällen. Tog ut dem så de skulle få röra på sig och möte upp Del och hans två hundar här utanför bilarna. Vi gick ner till en stor parkering där alla fyra pojkarna kunde springa lösa, två stora och två små. Del's hundar, de är två bröder som fyller sex år nu i februari, roligt att se dem, de är typ precis som mina. Vi satt oss ner på parkeringen och tittade på när hundarna sprang runt. Lite innan halv tre kom jag tillbaka till bilen så då kröp vi ner och somnade nog inte förrän tre. Så trevlig och rolig kväll det blev och jag vet inte när jag var uppe så länge sist, haha. 
 

Kommentera här: