Spanska plugg

Upp och ut med pojkarna lite och sen in och lägga sig i värmen igen, har blivit bortskämd nu med att ha fläkt igång. Sen blev det upp och köra igång med det sista i plugget. Ringde sedan ett samtal och fick positiva besked.

Det är så här att jag började plugga spanska via en app och tyckte det va kul och jag lärde mig något nytt typ hela tiden. Så jag bestämde mig för att börja plugga spanska steg 1 på heltid och kursen varar i fem veckor. Att gå igenom en hel bok med allt vad det innebär och plugga till det muntliga slutprovet och få in allt i huvudet... det har inte varit det lättaste ska jag säga. Jag har känt att det har varit så otroligt mycket och att jag inte får in något pga det plus att det inte har varit så lätt. Jag har en lärare men har inte fått någon hjälp fast jag frågat. Att lyckas plugga steg två till sex sen, det har jag bara känt att det kommer jag inte klara eller orka. Lägger ner väldigt mycket tid (så klart, det är heltid) men jag känner att jag behöver ha dubbelt upp med tid för att lyckas förstå ett nytt språk på egen hand.

Efter en hel del funderingar och lite rådfrågning så bestämde jag mig för att läsa andra kurser istället. Det beslutet kändes väldigt bra plus att jag tror att jag kommer ha stor nytta av de kurserna sen. Har pratat med en person som har hand om detta och hon va super bra att prata med och kom med olika förslag m.m. sen idag pratade jag med en annan som också har hand lite om detta och hon va också suverän att prata med och att det inte va några problem och hon ska fixa igång de nya kurserna redan till nästa vecka, för min spanska kurs är klar denna veckan. Vilken lättnad ska jag säga, det känns så skönt! Nu kan jag återgå till att plugga spanska via appen när jag känner för det och har även böcker till det, så kanske det kan bli roligt igen med spanskan.

Efter att ha pluggat lite till, packat ihop allt och duschat så lämnade jag och pojkarna ställplatsen och fortsatte köra neråt genom några byar. Sen körde vi runt och ut på en lång "remsa" som går lite uppåt/tillbaka. Vi körde så långt upp som det gick och därefter vände vi och bara en liten bit tillbaka hittade jag en grusparkering där cirka tio husbilar stod vid havet, där stannade vi. Hela denna vägen som vi körde, den är inte jätte bred detta område och där är vatten på båda sidorna, perfekt dag att köra hit på, sol och nästan vindstilla.
(Sista bilden, är längst upp där vi vände). 
Jag och pojkarna tog en lång runda och njöt i solen. Därefter lagade jag mat, blev potatismos med korv och en kall öl till det. Pratat lite med familjen och skickat in det sista i plugget. Sammy har pajat min tändare så kunde inte tända några ljus ikväll... suck. Får köpa en ny imorgon. Eller vänta, nu slog det mig att jag kanske har en tändare till med mig, ååå att jag inte kom på det tidigare... aja. 
 (Där ute var vi och gick från två olika håll, hundarna busade runt i vattnet). 
 (Här började strandpromenaden, precis där vi parkerade).
Krupit ner i sängen, lite små kallt, tror jag får bädda tillbaka mina filtar igen. Nu ska jag sova, så skönt ska det bli! Sov gott. 
 
Här befinner vi oss just nu, en bit ifrån Sverige.
 

Kommentarer:

1 Thom Gustafsson:

Ser härligt ut verkar folktomt på många ställe.
kram på dig och va rädd om dig "älskar dig"

Kommentera här: