Camping Nerja

Vaknade av att det regnade och det fortsatte hela förmiddagen. Upp och ut med hundarna när det nästan var uppehåll, sen byta om och käka frukost. Körde upp till en camping i Torrox men den var dyr, så bestämde mig för att köra tillbaka till Nerja, ligger knappt tio minuter ifrån.

Framme vid campingen stannade jag till utanför och gick ner på den stora gräs plätten så pojkarna fick springa av sig lite medans det var uppehåll. Sen mötes jag av kvinnan som har stället och hon var glad att se mig igen, har varit där två gånger innan, förra veckan och för lite mer än en månad sen. Innan regnet skulle återvända tänkte jag, passade jag på att städa i bilen och fixa iordning, men insåg sen att solen började kika fram, så det var otroligt skönt.

En svensk kvinna kom förbi och pratade en stund, hon och hennes man med deras hund stod mitt emot mig. De var från Djurås i Dalarna och det var lite roligt i med att jag bott i Leksand som inte är så långt därifrån.

Fortsatte fixa det sista med att fylla på vatten och diska. Sen kom där förbi en annan svensk kvinna med en liten valp, en blandning med lite schäfer i, hunden bor på resqucentrumet egentligen men kvinnan bor här i sin husvagn sen i september som hon har här permanent om åren och hjälper till och tar hand om hundar som sen ska vidare till nya hem och likaså ska denna valpen till ett nytt hem i april. Hon har haft två andra hundar innan och älskar att få hjälpa till lite under vissa perioder då hon inte själv kan ha hund.

På eftermiddagen tog vi en lång promenad och började med att pojkarna fick springa runt på planen en stund innan vi traskade vidare. Stannade till på tillbaka vägen så jag fick käkat lite lunch. Gasen till min spis tog slut i förgår och det har inte varit det lättaste att hitta nya tuber... innan vi gick upp till campingen igen så busade vi runt på planen igen och pojkarna var så glada, nöjda och lite trötta efteråt och det är så roligt och skönt att se.
Lite små fix i bilen och njuta i solen en stund innan den började gå ner. Satt mig och började plugga men sen pratade jag med farmor ett bra tag. Började bli trött så startade att läsa min nya bok som jag fick i present, en engelsk bok som är sann som handlar om en kvinna som reser runt. Claire tyckte den passade mig och ville ge mig inspiration till att fortsätta med mina äventyr m.m. 

Trött i rutan har vi nu krupit ner efter att ha varit ute och kissat. Pojkarna sover gott och jag hoppas jag somnar fortare än vad jag gjorde igår... tog mig säkert två timmar innan jag somnade, suck. Så klart så börjar det regna nu... men bättre på natten än på dagen. Nu hoppas jag att det ska vända. Natti natti. 

Kommentarer:

1 Thom Gustafsson:

Skönt med lite bättre väder grabbarna ser ut att njuta i "gräset" ha det gott kram Pappa sov gott "älskar dig"

Kommentera här: