Marbella

I morse var jag trött, hundarna var pigga och glada, solen sken och pojkarna undrade när jag egentligen skulle gå upp. Tog mig en timme att äntligen vakna till liv, så asade mig upp och fick på mig kläder så jag kunde gå ut en liten runda med pojkarna. Tillbaka i bilen städade jag lite och fixade till mig och det var så varmt så kläning fick åka på idag.

Gick och åt lite frukost och när jag nästan var tillbaka vid bilen så knacka det på rutan från en husvagn och såg då att John och Sheena hade kommit. De kom ut och vi hälsade och stod och pratade en stund. Träffade dem senast i Fugenirola när jag var där med Del, vi va ute och åt middag ihop en kväll innan vi åkte vidare. Vi pratade om våra planer och de ska stanna här tills på onsdag och jag berättade att jag tänkte åka till Marbella idag då jag ej varit där innan, dock inga bra parkeringar vad jag kunde hitta på kartan så tänkte att jag skulle köra tillbaka hit sen igen och stanna någon dag/dagar då jag gillar Benalmádena, så vi ses snart igen.

Jag gick bort mot bilen och såg att Mike och Caroline hade åkt. Stannade till hos Julia och Roger och vi pratade en stund, sen skulle jag köra vidare och de skulle åka till Malaga. När jag startade bilen så gick det väldigt trögt att få igång den, suck... Roger hade en apparat som skulle läsa av datorn i bilen och se vad problemet var men det gick ej. En lampa lös så kollade upp vad det var för något och jag tror att Johns mästerverk med kopplingen till solpanelen tyvärr inte laddar batteriet, utan det jag laddar tar bara el från det istället...

Inte så mycket att göra, mer än att jag inte kan ladda min mobil m.m. när bilen är avstängd som tanken var, tillbaka på ruta ett... Dock så skulle jag köra till Marbella så batteriet skulle hinna ladda upp igen och efter det så har det inte varit några problem med att starta.

Framme i Marbella var det svårt att hitta parkering då många av ställena har en begränsad höjd. Här i Spanien har de den gränsen lägre än vad som brukar vara, så kommer inte in med min bil. Hittade en parkering vid hamnen tillslut och käkade lite rester från igår innan jag och pojkarna gick för att utforska. Vädret var inte lika fint så fick byta om till andra kläder.

Jag hade föreställt mig Marbella på ett helt annat sätt, tyvärr, så var inte jätte impad. Absolut fanns här en del mysiga områden med torg, caféer och restauranger, men hade trott att det skulle vara betydligt finare och större än vad det var.

Stannade till på ett café för en fika paus och då började det regna. Gjorde dock inte så mycket för kände att jag hade sett allt och vi satt under en markis, så vi hade det mysigt och bra, jag och pojkarna. Tillbaka i bilen och körde förbi ett ställe på vägen tillbaka som jag och Del stannade till på för att fylla på vatten, så där stannade jag. Körde inom LIDL och handlade några saker och fortsatte sedsn till Benalmádena.
Ganska tomt på parkeringen nu, men några husbilar är här. Åt lite sallad för blev sugen på det och sen kokade jag upp vatten så jag kunde äta en macka och dricka lite te. Lite regn kom, men det slutade ganska snabbt igen. En lugn kväll och har nu krupit ner i sängen och ska se om jag hinner läsa lite innan jag somnar. 
 

Kommentera här: