Påskafton

Min lilla plutt mådde inte så bra i morse, så jag sov inte så bra för vaknar av minsta lilla när jag vet att Trix inte mår helt bra i magen. Så det blev en lugn och slö morgon med att bara gå ut en liten sväng så pojkarna fick kissat och sen mysa i sängen igen. Bestämde mig för att stanna en dag till, nu när vi har tillgång till värme och för att plutten inte mår så bra.

Till slut gick jag upp och fixade till mig och lät pojkarna få komma ut en liten runda igen. Sen fixade jag lite mat och käkade. Vädret har varit betydligt bättre denna morgon och förmiddag, solen lyser och det blåser inte så mycket, kan till och med ha dörren öppen.

Satt mig och pluggade medans Trix myste i sängen och Sammy är ute och kollar läget på engelsmannen som tvättar sin husbil och en annan som fyller på vatten och allt annat han kan se och när han sen är nöjd kommer han in hoppandes.

Senare på sen eftermiddagen tog vi en lugn promenad när jag märkte att Trix mådde bättre och var piggare och ville busa med Sammy. Hyfsat skönt väder, solen lös men dock kallt i vinden, men bättre än igår. Tillbaka i bilen körde jag träning med Sammy för han behövde stimuleras lite mer och få tänka, men väldigt duktig va han fast där var två som spelade fotboll en liten bit ifrån. Sammy är nämligen helt tosig i bollar/fotbollar, har aldrig själv använt mig av bollar men är väl en grej han tycker är super skoj.

Sen ringde pappa mig och med i telefonen fanns min farmor, pappas syster och hennes man. Det är idag vi brukar fira påsk, så det var väldigt roligt att få prata med dem. Påsken är inte jätte stor men vi firar ändå lite grann och känns ändå lite tråkigt att inte vara med...

Under tiden jag har varit ute på min resa har jag missat julen, min-, lillebrors- och pappas födelsedag (pappa fyllde jämnt) och nu påsken. Kanske missar farmors födelsedag men dock kommer hon inte firas förrän i Juni tillsammans med min faster och hennes man då de fyller år så det kommer jag kunna vara med på, i alla fall en stund för det krockar med min väns examensfest. Har inte trott att det skulle göra något att vara iväg under dessa tider för har ju varit med alla andra år, men när man väl inte är där då inser man att man ändå saknar det och att det är lite speciella dagar man har med familjen.

Mer plugg blev det sen och pojkarna låg och vilade under tiden. Gjorde så pass mycket så jag gjorde första provet, så kände mig ändå nöjd med det. Fixade lite mat och åt, sen bestämde jag mig faktiskt för att titta på en film. Är ju sista dagen i månaden plus att det är även sista dagen för detta abonnemanget och sen även att jag har ström plus att det är självaste påskafton och till och med lördag, så kände att det kan jag vara värd. Är första gången under min resa som jag då har tittat film och antagligen den enda med.

Kröp ner med pojkarna i sängen och lill plutten som verkar må bättre nu låg och sov gott på mina ben och Sammy låg sidan om mig med benen i vädret så som de är experter på och det ser så otroligt avslappnat ut. Super mysig kväll blev det, två små ljus tända och värme fläkten är igång, dock inte på så hög värme som jag hade igår, är mildare idag och det är skönt.

Efter att filmen var slut så gick vi ut så pojkarna fick kissat en sista gång här. Kröp ner i sängen och tänkte kolla en film till, dock var den seg på att ladda...

Så får se om den lyckas komma igång, annars är det inte hela världen för fick se en i alla fall. Myser med pojkarna och förhoppningsvis kommer vi alla tre sova gott i natt. 
 
(Förlåt!! Har helt missat bilder idag... Så fick bli en gammal bild på mina myspysare och det är dem än idag och kommer nog alltid att vara, men det älskar jag!). 
 

Kommentera här: