Spelkväll

(Onsdag)
Upp och klä mig för sen tog ut och pojkarna en morgon promenad och vi gick bort och handlade ett bröd. Nästan ingen vind och vädret var helt okej, väldigt molnigt men solen tittade fram lite då och då.
Tillbaka i bilen kokade jag vatten till teet och käkade frukost i lugn och ro medans pojkarna härjade runt lite och strosade runt. Norrman kom förbi sedan och sa god morgon och vi bestämmer att vi skulle gå in en runda till centrumet lite senare mot eftermiddagen någon gång. 

Efter frukosten satt jag mig och gjorde en profil på arbetsförmedlingens sida för då kan tydligen arbetsgivare hitta mig, så det hade ju inte varit helt dumt, dock tar det lite tid för måste skriva in allt när det gäller utbildningar, erfarenheter, meriter m.m. när det var började bli klart började det regna, så vi hoppade in i bilen och stängde dörren. Jag började sedan leta jobb på platsbanken och där är lite att gå igenom. Hittade några arbeten som kan vara intressant och skickade iväg ansökningar till dem. Det tråkiga när man sitter så här är att jag har ett färdigt CV och där står allt jag har gjort som studier, arbeten och allt annat som de oftast vill veta, men ändå måste jag sitta och skriva allt det i ansökningarna plus att på några av dem ska man ändå bifoga ett CV och några av dem har inte så man kan bifoga. Men hur mycket lättare hade det inte varit för alla att bara behöva bifoga sitt CV och ett personligt brev och sen då fylla i om de vill veta något annat, hade ju gått så mycket fortare, kan jag tycka. Vissa har det bra med att man bifogar och kanske fyller i något mer och det går så snabbt och smidigt.

Regnet det fortsatte och jag tog en paus i sökandet för att käka lite lunch och därefter fortsatte jag med jobbsökandet. Det blev uppehåll så släppte ut hundarna och gick och knackade på hos Norrman och kollade läget. Ingen av oss hade ju lust att gå in till staden i regnet och det gjorde ju inte så mycket för jag fick gjort en hel del idag och kunde fortsätta med det sista. Två vänner till honom hade kommit så hälsade på dem och pratade en stund. Därefter gick jag in och gjorde klart allt och sedan bytade jag om och gick med hundarna en runda och som tur var så var det uppehåll hela tiden.

Gick in till Norrman då han åter igen bjöd på middag, sådan lyx. Blev en stuvning med lök, vitlök, kryddor, chili, tomat, bönor, potatis och till det blev det bröd, sallad och öl, väldigt gott. Därefter kom hans vänner in och vi spelade ett kortspel som var väldigt roligt, men det gäller verkligen att tänka. Efter en omgång med sex delar och vin på det, då startade vi igång Spotify istället för Norrmans musik, för hans vänner tyckte att nu får vi lyssna på något annat. Blev en trevlig kväll och gick inte hen förrän klockan började närma sig två. När jag kom ut genom dörren så ser jag två hästar som står utanför min bil, haha. Tror jag har sett dem två innan i en hage precis bara en liten bit härifrån, så de har väl lyckats ta sig ut och här är lite gräs som de går och käkar på. Ut och kissa pojkarna och sen kröp vi ner och somnade gott. 
 

Kommentarer:

1 Thom Gustafsson:

Vann du kortspelet? kram Pappa "älskar dig"

Svar: Jajemen en omgång i alla fall Kram älskar dig
Erika Gustafsson

Kommentera här: