Underbara vänner

(Torsdag)
Vaknade lite innan halv nio och strax därefter slutade det regna så gick upp och klädde mig och tog pojkarna för en liten runda. Därefter drack jag min lilla alovera med vitaminer och mineraler som jag blandar med vatten, försöker få i mig det varje morgon men ibland glömmer jag. Drack även en liten drick yoghurt som ska vara bra för magen, har köpt några nu när jag haft igång kylboxen för då klarar de sig en dag för den har hållt kylan lite.
Pratade en sväng med farmor och käkade upp vatten till te och sen kom John förbi. Igår började alla prata om att hjälpa mig att fixa så jag kan ladda mina saker i bilen, så jag slipper betala stora summor pengar för att ta in på campingplats för att ladda upp allt, igår fick jag laddat min mobil på restaurangen, Roger hade sagt till mig innan att ta med laddare för det är inga problem att ladda där. Så jag, John och Caroline gick till en kinesshop för att hitta en sak som vi behövde men det hade dem inte där. Jag och John fortsatte och efter sex butiker höll vi på att ge upp... hittade en sista butik på vägen tillbaka så vi sa att ja varför inte vi testar och dem hade det vi behövde och kostade endast fyra euro. Tillbaka började John greja och alla kom och skulle hjälpa till, men vi flesta stod med vars en kopp kaffe eller te och tittade på, haha. 

Den saken jag köpte, den exploderade... suck, men då hade jag något annat redan som vi kunde ta istället. Alla bidrog med något kändes det som, Mike och Caroline hade en liten solpanel som de fick av hennes bror för något år sen som de aldrig använt, så den fick jag av dem. Dave hade små saker som John kunde använda som kablar för att förlänga från batteriet. Å underbara John gjorde allt jobb. Ingen av dem vill ha något, jag försökte för känner mig så dum att alla ger och hjälper till, men de så att de tycker bara det är roligt och det är såhär det funkar när man lever detta livet, när man kan bidra och hjälpa till, då gör man det.

Där kom en spansk ung kille under tiden som John fixade i min bil och hade problem att få igång sin bil. Så jag, Caroline, Mike och Dave hjälpte honom att putta upp bilen så han sedan kunde rulla ner och försöka få igång den och det lyckades. Han till och med kom tillbaka och tackade så mycket för hjälpen.

John är så grym, nu var allt klart och det fungerar att ladda när solen är framme, woho säger jag och är super glad. Nu hoppas jag detta ska funka, för det hade varit kanon!
Dave och Anni körde vidare så vi vinka av dem, därefter körde Maureen och John också vidare så vi vinkade av dem också. Sen gick jag, pojkarna, Caroline, Mike, Julia och Roger för att käka frukost, dock var klockan redan halv ett när vi kom fram. Blev en engelsk frukost med ägg, korv, tomat, bacon, bröd och te, väldigt gott. Vi njöt i solen, varmt och skönt. Tillbaka vid bilarna tog jag pojkarna för en promenad i parken runt alla djur, väldigt bra träning. Vi satt oss sedan ner i gräset en stund och njöt, sen tillbaka i bilen och där skickade jag in mitt arbete till skolan. 
 
Jag och pojkarna möte upp Julia, Roger, Caroline och Mike utanför bilarna och vi gick upp till centrum för en öl. Därefter gick vi tillbaka till bilarna och tog två glas inne hos Julia och Roger, en härlig och trevlig dag! Sen gick vi in till var och en och vi alla började laga mat på vars ett håll. Äntligen kan jag laga mat igen och är första gången sen jag köpte mer gas, har kokat vatten till te bara i morse. Gjorde en sallad och till er blev det pasta med tonfisk, väldigt gott faktiskt. Mätt och trött efter maten och denna dagen. 
Julia kom och bjöd in mig till deras för att kika på en engelsk serie, den var väldigt bra, så städade undan middagen, ut med pojkarna och tog med mig en kopp te in till dem. Kollade en del som var i en timme och sen tog vi en liten paus och de bjöd på vin. Kollade en del till och efter det tog Roger fram lite ost och kex. De öppnade dörren och sa att Mike borde nog trilla in, för det brukar han göra ibland när hans tjej går och lägger sig. Mycket riktigt kom han, haha. Musik, prat och vin, klockan hann bli tre innan jag gick in till mig och de andra fortsatte en timme till och detta skulle bli en lugn och tidig kväll för alla ska köra vidare imorgon. Men roligt hade vi i alla fall. 

Kommentarer:

1 Thom Gustafsson:

Härligt med goa vänner skönt att det löste sig med din "uppladdning". Du verkar ha en fantastisk resa med nya vänner och upplevelser som du kommer att ha med dig som en stor erfarenhet kram Pappa "älskar dig"

Kommentera här: