Upp genom Portugal

 
Vaknade till en otroligt fin vy och strålande sol, underbart. Ut så hundarna fick kissat och sen in och fixa till sig och ordna upp i bilen. Därefter tog vi en liten morgon runda, tyvärr inga bra ställen att gå med hundarna på. Sen körde vi vidare till Benquerenca. 

Vägen ner, alltså haha, dem är smala så bara en bil får typ plats och sen helt plötsligt blir det kullersten mitt i allt, så väldigt skumpigt blev det nedför.
När jag körde igenom en liten liten by och sen stannade, då insåg jag att detta var Benquerenca och byns city, kallar dock det inte för city för det var bara en väg med gamla hus runt omkring. Jahapp, jag som tänkte käka frukost när jag kom fram... plockade fram Marie kex och fortsatte köra mot nästa by. 
(Snacka om att vara avslappnad när man sover under tiden man åker bil). 
Framme i Vilar Formoso insåg jag att här fanns heller inget, suck... lät pojkarna få kissa efter vi kört några timmar och jag själv fick en liten paus och hinna kolla upp nästa ställe och lite annat, så körde vi vidare till nästa som bara låg en kvart därifrån, så det var skönt. 

Höga förhoppningar på att nästa ställe skulle vara bra och när vi äntligen kom fram till Almeida, så fann jag en perfekt parkeringsplats gjord för husbilar. Där stod en annan husbil när jag kom och när jag klev av och sa hej då kom han fram och pratade. En engelsk man som endast är hemma i England under tre veckor på somrarna och sen lever i sin husbil runt omkring, överallt i Europa. Han brukar vara här ibland och brukar då stå två eller tre veckor. Han berättade att här fanns både el, vatten m.m. och det kostade inget, som är helt perfekt, vilken lyx! Men har hört att Portugal är mer vänliga och erbjuder och bjuder på mycket, som jag verkligen fick uppleva här. Han berättade även lite kort om byn och där går stora murar runt om, har väl kanske varit en gammal fästing eller något. Han berättade även att där är perfekt att gå med hundarna precis utanför murarna och kan gå runt hela. Väldigt trevlig och han sa att det är bara att säga till om det är något.

Efter att ha fått i ordning i bilen efter allt skumpande, haha, så tog jag pojkarna gör en tur runt hela byn som engelsmannen hade tipsat om och var helt perfekt efter att ha suttit i bilen några timmar. Tog oss tre kvart att gå runt så blev en bra runda. Tillbaka vid bilen fick jag äntligen gjort mat. Sen blev det slapp och ringde och pratade med familjen. Sen blev det lite bus med pojkarna och därefter gick vi ut en liten sväng och det var kyligt i vinden och himlen såg inte jätte rolig ut, en del mörka moln, så kanske regn på väg.
 Tog in sladden och stängde av elen så jag kunde stänga fönstret helt, för är inte jätte roligt om det börjar spö regna i natt, för då lär det regna in och bli ganska blött där fram och det vill jag ej. Har ju ingen brådska att ladda upp allt, för kan ju stå här i mer än en dag som jag tänkt. Men idag fick jag laddat upp bilens batteri, inte för att det tog så lång tid för där var gott om el, men alltid bra att checka av när man väl har tillgång till el. Datorn blev också uppladdad och min jumpstarter tar lite tid, men den ska nog också hinna bli full innan vi fortsätter. 
(Kom en stor flock med får gåendes förbi parkeringen ikväll). 
Pojkarna myser i sängen och jag ska också krypa ner, trött efter allt körande idag. Natti natti. 
 

Kommentera här: