Mot Almeria

(Inte världens finaste bild precis, haha, men igår satt jag mig nere i pojkarnas säng för att lyssna på det andra webinaret, då kom Sammy och kröp ihop sidan om mig och halvt i mitt knä. Försökte flytta på mig men gick sådär, han ville ligga kvar och hängde med huvudet på mitt ben. Va bara tvungen att visa... min lilla gooding och myspysare). 
(Sen har vi "prinsessan på ärten", där uppe ligger Trix och har det gött i gossefilten). 
Vaknade vid tre i natt av att det regnade. Låg nästan vaken i en timme för kunde inte somna om, men kände mig positivt och glad. Har regnar lite till och från fram till tidig morgon och har sovit väldigt bra annars, har inte frusit en sekund. Gjorde mycket att lägga tillbaka filtarna och på med underställ och mina varma "strumpor".

Sov ganska länge, men sen va det upp och ut och gå morgon promenad med pojkarna. När vi kom tillbaka så mötes vi av en norsk man och en svensk kvinna med en rottweiler. Kvinnan kom fram och va glad och frågade om jag också åkte ensam och det gör jag. Hon åker med sin rottweiler, en hane på tio år, sen har hon lite sällskap av den norska mannen en bit. Vi stod och pratade ganska länge och hundarna fick busa, asså rottisen va så snäll och försiktig, gick så bra mellan han och Sammy. Trix var med på ett litet hörn men tycker det är lite läskigt ibland att leka med stora hundar. Hon har haft många rottweiler och alla har varit inom militären eller polisen, sen har hon även haft en dansk/svensk gårdshund, så vi hade en del att prata om. 
(Sammy trött efter allt bus med den nya stora kompisen).
Efter en shake så packade jag ihop oss och sen körde vi vidare. Körde ner en liten bit, tog ungefär tre timmar så kom vi lite utanför Almeria precis. Hittat en super fin parkering vid havet och här står flera husbilar. Något märkligt var att temperaturen höjdes med cirka tre/fyra grader när jag kom ner, väldigt skönt! 
(Ingen rolig väg alls, eller själva vägen var bra men allt runtomkring är så tråkigt här, bara torrt, berg, slätter och sen lite grönt med buskar och träd där de odlar). 
Jag och pojkarna tog en promenad och såg oss lite omkring, här är en fin strandpromenad, men nog inte så mycket mer än så just här. Men här kan jag tänka mig att stå en dag eller två. Fixade sen lunch/kvällsmat, blev lasagne och en clementin till efterrätt. Klockan närmade sig sex och vi satt ute och tittade på solnedgången, träningsbyxor och en långärmad hade jag endast på mig, så skönt väder. Innan solen hann gå ner packade vi in oss, blir lite svalare när solen försvinner. 
(Utsikten från bilen). 
Tände lite ljus, är helt perfekt på kvällen och får för mig att det hjälper lite mot det råa nu innan man kryper ner. Fixat lite och sen myst med pojkarna. En kopp te blev det och ska strax ut och kissa hundarna och sen ska vi krypa ner. Har lite ont i huvudet så ska bli skönt att sova. 

Kommentera här: