Granada

Vaknade och ville knappt gå upp för det var kallt... fick till slut asa mig upp och klä på mig och ut med hundarna. Utanför är precis en rashage för hundar där det även finna så man kan träna lite agility. Tillbaka in och byta om och klä sig varmt och på med tröjorna på pojkarna. Blev lite frukost och sen packade vi ihop oss och körde för att hitta en parkering närmare staden. Blev underställs byxor på och mössa och vantar, var sju plusgrader och vinder var riktigt kall. 
Begav oss in till själva centrumet och det gillade jag. Var fint och mysigt med fina byggnader och mysiga små torg. Gick förbi ett ställe där de sålde bland annat underlägg till glas och kunde inte låta bli, så handlade några, är så fina med alla dessa färger och mönster, lite roliga. Strosade runt och var helt okej i solen men fortfarande lite små kyligt, men i skuggan var det riktigt kallt. Tillbaka i bilen kände jag att det kommer bli svårt att hitta en bra parkering för det var klurigt redan igår och innan i förmiddags. Såg att klockan inte var så mycket så bestämde mig för att köra vidare till Córdoba. 
Lite skillnad att lämna Granada och det då var tio grader mitt på dagen typ och framme i Córdoba var det femton plus på eftermiddagen när vi kom fram. Var riktigt varmt och hade alldeles för mycket på mig så var bara att ta av några lager. Sen njöt vi i solen och jag fixade till lite sen lunch och åt. Fick öppna upp hela bilen för att försöka vädra igenom, för så varmt var det och nästan vindstilla. Pojkarna somnade gott så bestämde mig för en lugn em och kokade upp vatten och tog en kopp te. Pratade en stund med farmor och sen vaknde pojkarna till liv och busade runt lite. Är en perfekt parkering vi står på och kan ha linorna lite längre så de kan röra sig lite mer. 
Tränade en stund med pojkarna och det är så otroligt roligt att se hur kul dem tycker det är!! Vill ju gå kurser sen när jag kommer hem och till och med kunna tävla lite. Rallylydnad som jag har börjat köra efter är helt nytt för mig, har bara kört vanlig lydnad förr med mina andra hundar. Kan även tänka mig att testa agility senare här och se vad vi tycker om det. 

Blev lite te och macka i kvällssolen, nästan helt vindstilla så det blev en härlig kväll. Sen tog vi en liten kvälls runda och kollade oss runt lite innan solen försvann helt och hittade ett kanon ställe att gå på, en grusväg med gräs i kanterna och helt perfekt för pojkarna att kunna springa lösa. Är tyvärr inte så många ställen i Spanien de kan springa lösa, så ikväll var de väldigt glada. Har varit helt underbart idag, att vi har kunnat vara ute hela eftermiddagen och kvällen utan att frysa och solen har varit framme.
Tillbaka i bilen ville de vara ute en stund till och busade. Sen kom det små fåglar som flög runt som de stod och kikade på. Efter ett tag hoppade båda in i bilen och upp i sängen, tror den tycker det är natte tid nu, klockan är ju ändå tjugo över åtta nu när dem gjorde det. Helt sjukt att jag vid denna tiden fortfarande sitter med dörren öppen och det är skönt väder. Vilken skillnad från igår och innan idag. Vi kommer nog sova väldigt gott och inte behöva frysa i natt. Imorgon blir det en tur in till staden. 
 

Kommentera här: