Torre del Mar, Frigiliana och La Herredura

Upp och hoppa, fixa till mig och ut med hundarna en sväng. Solen var framme, blå himmel och vita moln, men det blåste och vinden var isande kall, kändes som att vara tillbaka i Sverige in vinter dag när det blåser riktigt kallt. Körde och kollade lite i Malaga och därefter körde vi till Torre del Mar. Tanken var att ta in på en campingplats en natt men båda ställena tog nästan trettio euro, så det kände jag var inte aktuellt.
Parkerade istället på en vanlig parkering och tog pojkarna för en promenad och se vad denna staden hade att erbjuda. Fin strandpromenad och två gå gator var trevliga att promenera längs. Annars inte något så speciellt. 
Körde sen vidare till Frigiliana som jag hört mycket om och som ligger ovanför Nerja. En by som inte är så stor med bara vita hus och väldigt fint och mysigt. 
Körde vidare till LIDL och handlade det mesta jag behövde och handlade upp ett litet lager för när jag sedan kör upp i landet vet man inte hur lätt det är att hitta en större matbutik. Har fått tipset om att göra det då många som brukar resa gör detta när de kör till vissa ställen, till exempel åt det hållet jag kommer dra mig till. Körde sen till Mercadonna som också är en matbutik och som har några bra saker som inte LIDL har. 

Körde vidare till en hamn som tillhör La Herradura och innan vi kom dit körde vi inom staden, har fått tips om att besöka hamnen. Den är inte stor men den var väldigt fin. Dock är där inte så mycket liv och rörelse så här års, men kan tänka mig att det är underbart att vara till sommaren.
Åt lite i bilen och hade köpt räkor igen, kunde inte låta bli för vet ej om jag kommer förbi den butiken igen (Mercadonna) nämligen. Sen körde jag och pojkarna till Granada och på vägen körde vi förbi Sierra Nevada som är ett stort berg där de åker skidor på vintern. Såg längs upp på topparna hur snön låg där plus vita moln runt omkring. Framme i Granada hade temperaturen sjunkit under vägen upp så var endast fem grader, brrr, men det är tack vare att det ligger så nära Sierra Nevada. Så det blir till att snabbt besöka staden här imorgon så vi kan köra till varmare platser igen. 
Ut med pojkarna en liten runda så de fick springa av sig på gräset, ligger en liten liten park här sidan om. In och åt en liten macka och kröp sedan ner i sängen och små fixade med telefonen. Nu kommer vi förhoppningsvis sova gott. 

Kommentarer:

1 Thom Gustafsson:

Hej tycker det ser underbart ut med dessa vita hus och en mysig hamn kram Pappa "älskar dig"

Kommentera här: