April

Vaknade av att Sammy hade vaknat och kom med olika leksaker, för nu va det faktiskt dags att gå upp och han ville leka. Ut så de fick kissat och Sammy fick springa av sig och busa omkring.

Jag ställde mig sedan för att koka torsk och sedan ris och när jag började pula med det kom Trix och det va så roligt att han visade intresse för maten. När det var klart åt han med god aptit och det var så skönt! Han har ätit dåligt i tre dagar men har druckit vatten så han har inte varit uttorkad, har kollat det, så nu va det roligt att se att han ville ha mat.
Blev lite frukost för mig sen och därefter plugg. Äntligen blev jag klar och skickade in det, har varit svårt och väldigt mycket i denna första delen och är glad att jag började i tid. Därefter bytade jag om och klädde både mig själv och pojkarna, blåsigt som bara den idag och kyligt är det ju så klart i vinden. De andra dagarna har vi tagit någon lite kortare runda och sen har jag burit Trix lite i mellan åt, just bara för att jag vill inte han ska gå för mycket nu när han inte varit helt hundra. 

Igår kväll slog det mig, jag har en ryggsäck. Så idag tömde jag den, la en filt i botten, satt på mig den så jag hade den fram och stoppade ner Trix i den. Han satt väldigt bra i den och verkade trivas under promenaden. Så på detta sättet kunde jag röra mig lite bättre utan att behöva gå och bära Trix med mina händer och armar, även att jag kunde gå hela rundan runt och lite effektivare så Sammy fick sig en ordentlig promenad, han behöver det. Första delen av promenaden va lite jobbig, bar runt på sju kilo extra hund och hade motvind... men sen va det som man kom in i det och blev inte lika jobbigt plus att vi tillslut fick lite mer medvind så då gick det lite lättare. När vi kom tillbaka så fick Sammy springa lös på ängen och jag släppte ner Trix så han fick kissat, dock sprang pojkarna runt och lekte, så var kul att se att han har fått lite mer energi. Varför jag vill bära Trix lite är för att jag vill inte att han ska använda för mycket energi av att gå när han inte mår hundra bra.
Vi njöt ett ganska bra tag ute i solen fast att vinden låg på. Pojkarna tyckte det var skönt att få vara ute lite mer. De busade lite sen grävde Sammy runder här, perfekt för då gör han av med energi och Trix strosade runt. Promenaden blev på nästan tre kvart och sen stod vi ute på ängen lika länge, underbart. 
In i bilen och det var lagom tajming då det kort efter började regna. Blev lite kex under tiden jag satt mig med datorn en stund. Sen pratade jag med farmor och pappa en stund. Därefter blev det en kvällspromenad för regnet hade slutat och solen lös. Så på med kläder på mig och pojkarna, ner med Trix i ryggsäcken och så promenerade vi effektivt runt borgen. Tillbaka vid parkeringen stannade vi på ängen en stund så Trix fick röra på sig lite och kissa. 
Sen hoppade vi in i bilen och satt igång värmen igen. Sen blev det kvällsmat och Trix åt bra, torsken slök han men riset va inte lika gott tyckte han, men Sammy tog gärna det. Sen gav jag dem lite tonfisk med och det gillar dem båda. Sen fick jag ätit lite och efteråt så gick Trix ner och tog några kullor från torrfoder och det är ett bevis på att han mår bättre.

Satt mig med datorn och läste igenom allt för nästa del av plugget. Sen gick vi ut så pojkarna fick kissat och sen in snabbt igen för det var kyligt. Kröp ner i sängen och då hör jag hur det började regna, perfekt tajming igen, super. Efter en lugn natt till idag så tror jag definitivt vi får en lugn natt igen nu när lillen mår bättre. Nu ligger vi alla ner bäddade i sängen, natti från oss. 

Kommentera här: