Córdoba

Vaknade till solsken så det var bara upp och hoppa, ut med hundarna på en morgon runda och sen blev det fixa i bilen, koka vatten och fixa till mig. Efter en kopp te och att allt var gjort, då tog vi och började promenera in till staden. Har hört väldigt bra om Córdoba och att det ska vara väldigt fint så hade faktiskt höga förväntningar.

Början av staden innan vi kom in till centrum var sådär, men tänkte att det blir nog bättre när vi kommer in till själva centrumet. Blev faktiskt besviken... fanns typ bara två större gågator och ett större torg och små gränder, men det var så mycket trafik vart vi än gick och tyckte inte alls det var mysigt. Var var lixom de fina och mysiga torgen och de super fina byggnaderna. Visst där var några fina, men det mesta tyckte jag bara såg så tråkigt ut. Har fått höra att Córdoba ska vara lite likt Sevilla och Granada, men det här hade verkligen inte alls samma atmosfär och stil. Jag älskade Sevilla och kan lätt tänka mig att åka dit igen. Granada var mysigt och inte jätte stort och hade det inte varit för det var så kallt och jätte dåligt med bra parkeringar, då hade jag nog kunnat spendera någon eller några dagar till där.

Vi gick och gick och gick, just bara för att jag tänkte, nä men det måste komma något mer, men nej. Besviken gick jag förbi ett ställe och köpte en baguette och promenerade tillbaka till bilen. Längs vägen var det lite park liknande så vi gick igenom där. Tillbaka vid bilen öppnade vi upp och njöt i solen och jag tog te och macka och bytade om till shorts och linne.
(Ibland slänger Sammy sig ner på marken när vi är i en stad och ska åla sig runt, haha, han tycker det luktar gott).
Vi njöt i solen och pojkarna somnade gott efter vår promenad. Lite senare körde vi träning och sen tog vi en liten kvällspromenad så pojkarna fick springa och busa av sig. Tillbaka vid bilen startade jag igång lite middag medan pojkarna sprang runt och busade. Dem är så otroligt duktiga, springer lösa och håller sig här där vi står och behöver inte säga ett ord, men står och kollar till dem under tiden jag fixar så klart. Till och med kom där en hund med sina ägare som hade lagt sig ner på marken en bit bort och ville nog gärna komma fram och hälsa. Sammy som mer än gärna vill hälsa och leka med andra, han står still och kvar vid bilen och jag såg först inte hunden utan märkte bara på Sammy att det var något där han stod och tittade väldigt intressant. Dem ögonblicken är guld värda, att se dem utvecklas och att det arbete som jag läger ner lönar sig och jag formar dem mer och mer, de är ju fortfarande bara ett år båda två. 
Efter middagen satt jag mig med en kopp te och sen dröjde det inte länge förrän pojkarna kom in hoppandes. Ikväll är det lite kyligare så vi stängde dörren vid åtta och sen kröp jag ner till pojkarna. Tänkte jag skulle försöka läsa en stund innan jag somnar.

Kommentera här: