Soluppgång

De senaste nätterna har jag ändå tyckt har varit sköna, har inte frusit. Men natten till idag, den va till och med varm, fick av med översta filten och flytta på mina två täcken så benen fick lite luft, haha. Så skönt att det går på detta hållet.

Vakna klockan 8 och märkte att solens strålar tittade fram bakom horisonten, så upp och klä sig och ut på en morgon promenad med pojkarna och få se solen komma fram. Redan då va det hyfsat varmt så blev en skön tur.
När vi kom tillbaka riste jag täckena och filtarna och bäddade, fixade till mig och käkade frukost. Sen har dagen mest bestått av plugg. Blev en paus med te och sen fortsatt plugg. Har blåst ganska bra mitt på dagen här. När provet va inne så blev det paus och jag, Marika och hundarna tog en promenad och njöt av vädret. Därefter flyttade vi oss över vägen så vi kunde starta igång elagrigatet, det låter ganska mycket, så slipper grannarna höra det. Där fixade vi även lite mat och pulade lite. 
Körde en liten runda så bilarna fick röra på sig så vi inte bara startar den och sen kör över vägen för att stanna den igen på samma plats som innan. När vi kom tillbaka så backade vi bak på samma ställe som innan och jag såg på temperaturmätaren att det va 18 grader!!! Det ni kan jag säga kändes otroligt gött! När jag tänkte efter så slog det mig att jag bara stått i uppkavlade jeans och en tunnare kofta vid 18.30 och va inte så farligt kallt, det förklarar saken. Även att vinden inte är så kall, nästan jummen. 

Passade även på att dra igång lite värme i bilen nu innan vi stannade, men Sammy tyckte nog var för varmt för han la sig på golvet vid dörren ett tag.
Ljus tända, lite att äta och därefter mer plugg med te medans pojkarna sover gott. Nu är jag helt slut... får ta det sista imorgon så man kan njuta av att det är nyår sen. Natti natti. 

Kommentarer:

1 Thom Gustafsson:

Härliga bilder du tar på er, jag sparar en hel del i min dator. Sitter och lyssnar på melodikrysset, här är det mulet med 1+ grad. Kram på dig älskar dig!

2 Brita Denkell Asklöf:

Muy bonitos fotos.

Kommentera här: