Upp i Frankrike

Sov dåligt i natt, somnade sent och vaknade redan tio i åtta, kände mig någorlunda pigg faktiskt. Började kolla på telefonen och då brukar pojkarna vakna till liv för de hör att jag är vaken, men icke, de låg och myste under täcket. Till slut tittade de fram och jag gick upp efter vi myst en stund.

På med kläder och fixa till sig. Sen tog jag och pojkarna en lång morgon promenad på en timme och tjugo minuter i de Franska skogarna, underbart. Tillbaka i bilen fixade jag det sista, käkade frukost och ringde ett samtal och pratade även med familjen en stund. Sen när allt var klart, då körde vi vidare.
Sen har resten av dagen blivit bara en massa körandes. Stannade till efter några timmar för att tanka, ut med pojkarna en liten sväng och fick i mig lite mat. Därefter fortsatte vi våran tur upp lite snett i Frankrike. Blev två korta stopp till på vägen och vägen upp bestod största delen av motorväg, sen de sista timmarna blev det landsväg genom byar, skog och åkrar. Gillar Frankrike av det jag ser på vägen och idag har vi kört en bra bit. Startade tolv idag och kom fram tio på kvällen. En sån härlig känsla att köra in i Paris och speciellt när jag såg Eiffeltornet och dessutom så har jag det som granne. 
Blev ut med hundarna, fixa i bilen och äta lite. Sen kröp vi ner i sängen, pojkarna sover gott och jag kan dra bort gardinen och ligga och titta på Eiffeltornet en stund innan jag somnar jag med. Natti. 

Kommentarer:

1 Thom Gustafsson:

Vilket äventyr och samtidigt ha Eiffeltornet som granne. Ha en underbar dag i Paris kram Pappa "älskar dig"

Kommentera här: