Cascais och Lissabon

(Varning massor av bilder)
Upp och ut med hundarna och sen blev det frukost. Idag tänkte jag att jag skulle hinna med så mycket som möjligt, det blir lite snabba ryck här för jag behöver tillbaka till Spanien i nästa vecka för då kommer mina böcker till resterande kurser.
Efter morgon fixet körde vi till Europas västligaste punkt Cabo da Roca. 
Därefter körde vi tillbaka till Cascais och jag körde till hamnen och parkerade där ovanför. Gick runt i staden och nere vid hamnen. 
Tillbaka i bilen och käkade lite smått och sen körde vi till Lissabon. Framme vid en stor parkering och här stod massor av husbilar. Slappade en stund och sen fixade jag till mig. Klockan var inte så mycket så tänkte vi tar en sväng i staden. Vi gick och vi gick och vi gick. Upp och ner för backar och trappor. Vi gick runt och jag fick se det mesta av Lissabons stad som kan vara något att se, hade kartan på mobilen son jag kunde kika på, så täckte i stort sätt alla områdena. På vägen tillbaka stannade poliserna hela trafiken, kom massor av motorcyklar som kom körande. Del ringde och berättade att han hade hittat ett otroligt bra ställe som han tyckte jag skulle stanna till vid när jag sen ska köra upp och in i Frankrike. Han hade egentligen tänkt fortsätta köra idag men hade insett att det inte var så farligt långt kvar så han stannade en dag till där. Kom tillbaka till bilen och fixade iordning lite middag. Nu är vi alla tre väldigt trötta så blir inte så mycket mer för oss idag. Igår körde vi långt och hundarna fick ingen lång runda, men det gjorde inte så mycket för idag har vi gått otroligt mycket. Imorgon ska de få vila för då ska vi fortsätta köra några timmar. 
 

Kommentarer:

1 Thom Gustafsson:

Många fina bilder och det är kul att du också fått se Cascais och Lissabon, många av bilderna känner jag igen där har jag också varit, vi hörs kram Pappa "älskar dig"

Kommentera här: