Monte Gordo och Altura

Hipp hurra för mig idag i Portugal! 
Vaknade ganska tidigt och pojkarna låg och sov bredvid mig så gott, somnade om en liten stund till och sen låg vi i sängen och myste en stund. Familjen skickade sms och grattade mig och önskade mig en underbar dag.

Upp och hoppa till underbart väder, strålande sol och varmt. Jag och pojkarna gick bort på stranden vid havet till den ena staden Monte Gordo (vi står parkerade mellan två stycken), tog längre tid än vad jag trodde, men framme gick vi runt lite, det var ingen jätte stor stad. Stannade till vid ett ställe där jag åt frukost. Sen promenerade vi tillbaka.
Möte Chris och Claire utanför bilarna, så vi gick till den andra byn Altura som nästan tog längre tid att gå till. Trodde den skulle vara större, men den var betydligt mindre än den andra. Stannade till för en öl och för att handla lite och sen promenerade vi tillbaka. 
Fixade lite och sen tog vi vår packning och gick ner till stranden. Chris startade grillen och de öppnade en champagne som de hade tagit med. Vi njöt i solen under tiden grillen blev klar. Super god mat hade de fixat och vi drack vin och cider till det. De hade till och med fixat en liten födelsedags tårta. De här två människorna är helt underbara, de fixar och donar och det blir alltid lika trevligt. Efter några timmar började det bli lite små kyligt så vi packade ihop oss och begav oss tillbaka till bilarna. Liten paus i bilarna och sen mötes vi för att gå och titta fotboll på en bar. 
När man först tror att jag och pojkarna skulle vara själva som hade varit helt okej men slutar med en helt fantastisk dag och kväll med underbara vänner. Fick till och med ett fint kort och en present. 
 

Kommentarer:

1 Lotta:

Härligt att du hade en bra födelsedag. 😀

2 Thom Gustafsson:

Det känns som du haft en underbar födelsedag med sol och goa vänner. Här hemma är det gråmulet snöblandat och ligger på noll grader kram Pappa "älskar dig"

Kommentera här: