Sola i Februari månad

Vaknade av att Trix låg sidan om mig och att Sammy låg sidan om Trix, inte konstigt att det är trångt i mellan åt, haha. Pojkarna sov fortfarande och efter ett tag började dem att vakna till liv. Myste lite innan vi gick upp, fixade i ordning och bytade om. Sen tog jag och pojkarna en morgon promenad nere vid stranden. Vi stannade till så jag kunde käka frukost på ett ställe. När vi började promenera så va det lite små kyligt i vinden, men när vi hade vänt och skulle gå tillbaka var det riktigt varmt. 
Var på väg upp från stranden till bilen när jag såg att Chris vinkade borta vid restaurangen som ligger på stranden. Gick dit och där satt han och Claire. De undrade om jag kunde tänka mig att stanna en dag till här för vädret skulle bli lika fint idag som igår, så vi bestämde oss för att stanna. Satt ner en liten stund men sen gick vi bort till bilarna och bytade om och packade med oss lite saker och gick bort och på oss på stranden. 

Blev en härlig dag med att ligga och sola, läsa en bok och njuta av vädret. Det ska tydligen bli regn i en vecka enligt prognosen och det ska vara i både Spanien och Portugal, så vi får väl passa på att ta vara av det fina vädret nu innan. Vinden ökade lite successivt och är lite kallt i vinden, så på sen em gick jag och pojkarna tillbaka till bilen och jag kikade upp vatten och tog lite te.
Njöt lite vid bilen och pojkarna somnade gott. Sen fixade jag till mig och möte sedan upp de andra för att gå och käka på restaurangen/baren som vi var på igår, de skulle tydligen ha bra och billig mat och det gillar vi. Vi tog hundarna och gick dit, servicen var kanske inte den bästa, men men. Vi åt och drack gott och de visade fotboll idag igen så vi kikade på det. När vi skulle betala blev vi chockade, en euro för ett glas vin och notan hamnade på trettio euro totalt för oss alla tre, alltså tio euro per skalle och då käkade jag och tog två öl och en kopp te. Hade det varit hemma i Sverige hade jag lätt få räkna det dubbla om inte mer 
Blev en trevlig kväll och när vi promenerade tillbaka till bilarna var det stjärnklart och ganska stilla, lugnt och det var inte så farligt kallt i bilen heller. Är så skönt för det märks att det börjar bli vår, fryser inte om nätterna och ibland är jag till och med för varm, pojkarna behöver inte ha tröjorna på sig varje natt längre, utan bara när det är lite kyligare eller att jag känner på dem på natten om de är kalla, ibland har jag satt på dem tröjorna då, men oftast sover de under täcket så då behövs det ej när det är så här varmt. 

Nu kommer vi sova gott efter en heldag ute i solen och efter att ha varit på restaurang ikväll. Natti natti. 

Kommentarer:

1 Thom Gustafsson:

Ännu en mysig dag för dig med vackert väder och underbar strand. Här hemma har det varit minusgrader kram Pappa "älskar dig"

Kommentera här: