Bra parkering

Upp och ut med pojkarna på en morgon promenad, gick bort en bra bit längs havet, där är ett super bra "grön" område som är ganska stort och lite inhägnat halva delen, så roligt dem tyckte det var att få springa och härja lite. Finns ett resque center här i Nerja och idag på fm hade de promenad där frivilliga får komma och ut och gå med hundarna, var massor av folk och hundar ute och hundarna såg välmående och fina ut så det var otroligt roligt! Har fått höra att de sköts väldigt bra och trivs på stället, så det är otroligt skönt. Dock synd att det ska behövas finnas men otroligt bra att dem finns!

Tillbaka i bilen och sen gick jag snabbt in i en liten affär nästan precis sidan om och handlade frukost. Efter frukosten tog jag på mig shorts och linne, packade ryggsäcken och gick ner till stranden för att sätta mig och plugga.
Efter en timme stod jag tyvärr inte ut riktigt längre, vinden var för kall. Så tillbaka till bilen för att byta om. Dock när jag var i bilen såg jag en man komma och kolla bilarna som stod på parkeringen, bland annat min, han hade någon apparat med sig och jag kände då att här ska vi inte stå kvar. Så fort han hade gått så körde vi iväg. Jag har stått på en liten större parkering med massor av bilar och några få husbilar typ i sidan av centrum mellan husen, ett perfekt läge och jag har varit väldigt försiktig och inte haft dörrarna öppna utan har gått på fm och kommit tillbaka på em innan solen går ner just för att kunna stå där utan att märkas för mycket. Men tror att det kan vara en parkering som man betalar för typ månadsvis för att stå där, så de går kanske och tittar ibland just för där inte ska stå någon som inte ska, tyvärr, för den låg helt perfekt. 

Körde lite utanför Nerja till ett ställe där jag sett andra husbilar stå, där finns tre olika parkeringar och på den ens står vi nu med några andra. Är en liten bit från centrum, cirka en kvart tar det att gå in till början av allt. Men dock bättre, vi kan vistas vid bilen, hundarna kan vara ute och jag kan fixa mat. Satt oss och njöt i solen och pojkarna verkade mer än nöjda med det nya stället.

Kom en man från Skottland fram och hälsade, pratade ett tag och han var trevlig. Gick sedan in en runda till stan och käkade. Tillbaka i bilen och satt mig och skulle plugga och pojkarna körde kvälls buset. Underbart väder och märkte att det börjar bli ljusare lite längre nu. Solen har gått ner klockan sex och det har blivit mörkt vid typ tjugo i sju. Men idag gick den inte ner förrän tio/kvart över och när jag gick ut och skulle hämta ett ljus där bak i bilen, då var det fortfarande ljust och klockan var kvart i sju. Blev väl mörkt här runt sju typ. Så härligt, då märks det att det går åt rätt håll.

Bäddat ner mig i sängen med plugget, så blir lite plugg här innan jag ska sova, helt slut och det är nog pojkarna med, de sover gått här och jag hann inte mer än ner i sängen knappt förrän de ska bädda ner sig och tätt sidan om mig och gärna ibland på mig. Nu hoppas jag att detta är en bra plats, men det ska det nog vara, det lär vi märka. Sov gott på er där hemma. 

Kommentarer:

1 Thom Gustafsson:

Låter trevligt det verkar som grabbarna trivs på det "nya" stället, hoppas du kan stå där ett tag.
Det är inte konstigt att du träffar människor du är ju så social av dig, kram Pappa "älskar dig"

Kommentera här: