Castell de Ferro

Natten var helt okej, lite bilar som körde något gång ibland men kändes ändå som ett väldigt bra ställe att övernatta på. Vaknade till sol så vi tog en morgon promenad på stranden och sen bestämde jag mig för att köra vidare. Det var ert väldigt populärt ställe att gå, springa och cykla, så kändes inte som rätt ställe att stanna på under dagen för kände att jag inte kunde sitta och ha hundarna ute. Molnen drog fram och såg lite mörka ut och det här nästan varit molnigt hela turen idag och till och med lite små skvätt, så bra väder att köra i.
Körde igenom olika byar och i mellan byarna var det nästan bara en massa odlingar, vita tält överallt. De större byarna var helt okej men de mindre va väldigt tråkiga. Nu har jag kört verkligen de små vägarna och sett det, skulle inte köra där igen utan hade tagit den stora vägen fast den också är tråkig men går snabbare om man vill från ett mål till ett annat. 

Där va en by som verkade ganska stor som låg nere precis vid havet, fast jag körde små vägar så kom jag inte ner dit, jag körde uppe på typ ett berg och sen var det bara ett stup ner och sen låg byn där. Ville kört igenom där men såg på kartan att då hade jag fått köra en bra bit till för att sen köra tillbaka en bra bit på en annan väg, så jag hoppade det.
 
Jag hittade en liten ställplats så tog in på den. Ingen speciellt alls men det duger till imorgon så jag kan få fixat lite sådant som jag behöver på en ställplats, plus den va billig och det gillar jag! Platsen ligger precis vid havet så vi gick ner och tog en liten promenad, bara stenstrand och inget märkvärdigt alls. Det är bara en liten by och inte så fint runt omkring. 
(Stranden nedanför där vi står). 
Tillbaka vid bilen började det små regna men ställde mig och fick fixat mat och kokade även upp vatten. Så klart regnade det mer och mer, men tog fram mitt lilla paraply så gick det. Packade in allt och hoppade sedan in i bilen. 
 
Tände lite ljus så kanske det håller lite av det råa borta. Bytade om till myskläder så jag håller mig varm och på med tröjorna på pojkarna, sen har de sovit gott här ett tag. Pratat lite med familjen, så då gick här några timmar. Lite att äta och sen blev det ut en liten sväng med hundarna. Därefter satt jag mig i pojkarnas säng med boken som jag påbörjade igår, väldigt bra. Blev lite te och sen satt Trix och pep, han tyckte nog det va dags att jag skulle gå och lägga mig. Han kom ner och myste lite men hoppade sedan upp i sängen och gnällde på mig och sen kom han ner en vända innan han gick upp och la sig, klockan är ändå nio, haha. Ut med dem så de får kissat innan natten, sen blev det utbildning via nätet. Imorgon fortsätter vi att köra och får se vart vi sedan hamnar. 

Kommentera här: