Kustremsan från Motril

Upp och ut med hundarna en liten sväng vid kvart i nio, sen städade jag till lite i bilen och fixade och donade. Brödbilen kom som den gör tydligen varje morgon här på detta stället och i princip alla gick för att köpa bullar. Den ställplatsen som jag och Marika stod på i Altea, där kom också en brödbil, dock åtta på morgonen och det va typ inte en enda som handlade där. Jag köpte mig en bröd och sen passade jag på att gå och duscha medans alla andra käkade frukost. Sen kokade jag upp vatten och åt frukost. Ut med hundarna en sväng, sen betala och därefter körde vi vidare. 
(Pojkarna myser i solen).
(Har packat om några gånger i bilen under resan, man märker på vägen hur man vill ha det och vad som är smidigast, lite bättre plats nu fast att det är litet och trångt. Ställer in pojkarnas säng på golvet längst till höger när vi ska in i bilen på kvällen). 
(Här stod vi till idag). 
Vi körde till Motril och in och körde runt lite, en mysig liten by. Sen gick färden vidare längs kusten och kom till Salobreña som verkade vara en super fin stad, försökte köra in lite där med, men har insett efter alla de mindre städerna och byarna, att det är nästan omöjligt att komma fram, fast jag har en vanlig bil så är den ändå stor och ibland klumpig när man ska in och snurra på smala vägar och snäva svängar. Hela vägen och alla de städer/byar jag körde igenom längs kusten var mer eller mindre fina allihop, en otrolig sträcka från Motell och ner till Nerja, det är nog den sträckan som jag gillat bäst hittills.
Det jag har sett och kört igenom och vistats i, då gillar jag nog bäst hittills Altea, Albir, Benidorm, Aguadulce, El Campillo del Moro och kustremsan Motril till Nerja. Det andra är inget som har varit någon direkt höjdare precis och många tråkiga men även fina "öde" byar. De andra byarna har varit mer civilisation och betydligt roligare då. 

Nu på em kom vi fram till Nerja, där fanns inga bra ställen att ställa sig på innan dess, letade och körde förbi några men det var helt öde på de ställena. Kändes roligt att köra in i Nerja, gillade staden sist jag var här på en veckas semester och det känns så fräckt att ha med hundarna denna gången. Så fint och mysigt när vi körde in och när vi hade parkerat gick vi ner och gick längs havet. Lite mer än en timme var vi nog ute, solen lyser och det är jätte härligt väder ute. Gick förbi lägenheten där jag och Marika bodde förra året i Maj när vi var här. Tillbaka i bilen så fixade jag till lite mat, då va jag hungrig, har inte ätit mer än frukost innan i fm och hundarna va trötta och nöjda.
Trött var jag själv efter idag, fast jag bara kört tre timmar så är det små vägar som går upp och ner och till höger och till vänster, även mycket att hinna kika på, så det är kanske inte så konstigt. Blev en lugn kväll och fortsatte läsa i min bok, perfekt för då går det inte så mycket batteri på telefonen, är tyvärr tråkigt att jag måste hela tiden tänka på att inte använda mina apparater allt för mycket för har inte tillgång till el hur som helst... Plugga och prata med familj och vänner det väljer jag att göra, även uppdatera bloggen fast det kan ta tid att göra, men sen är jag inte tex jätte aktiv på Facebook bla, jag får välja och prioritera. 

Trix gnällde på mig så jag kröp ner i sängen och fortsatte läsa där. Både han och Sammy ligger tätt intill mig och sover så gott och fridfullt.

Har fått höra att några försöker följa min rutt på karta. Är det andra som är intresserade så kommer här en beskrivning av vägarna så ni kan gå in och kolla om ni vill. Jag har använt mig av Google Maps och gillar den, för där kan man zooma in och se alla städer och små byar som jag har kört igenom och besökt.

Hela vägen ner till Spanien och Valencia som ligger i östra Spanien, har vi kört stora vägar mer eller mindre hela tiden. Från lite söder om Valencia så har vi kört på väg N-332 nästan hela vägen ner till Cartagena och ibland ännu mindre vägar. Där körde jag ut till La Manga och hela remsan i havet. Sedan därifrån körde jag väg RM-12 från La Manga till RM-602 och sen upp till RM-2 och vidare in på E-15/A-7 som gick hela vägen till Almeria. Varför jag körde mer in i landet denna biten är för den vägen kostar inte plus att där var ingen bra väg att köra längs kusten. Pratade även med en svensk kvinna som hade kört det hållet via kusten, det tog dem tre dagar att köra det hållet istället för tre timmar plus att den vägen är som de vägarna jag redan kört och då kände jag att jag hoppade det hållet. Från Almeria körde jag på väg N-340a ner en liten bit då jag svängde ner på väg A-391 som sedan fortsatte över till AL-3300. Sedan svängde jag på AL-9006 och sedan tog jag A-389 upp till El Ejido där jag hoppade på väg N-340a igen. Den vägen körde jag tills den gick över till N-340 och sedan hela vägen ner till Nerja. Ibland svängde jag av på en mindre väg men här har ni en överblick av det stora hela. En hel del städer och byar har jag passerat och besökt under vägen. 

Kommentarer:

1 Thom Gustafsson:

Roligt att följa dig, ordning i bilen och många vackra bilder du får be någon ta ett kort på dig och grabbarna kram Pappa! Älskar dig!

Svar: Tack! Haha ja det ska jag göra! Älskar dig, kram kram.
Erika Gustafsson

Kommentera här: