Mysig camping

Vaknade vid halv åtta och gick ut lite snabbt med pojkarna. In i sängen en stund till och pojkarna va trötta, Trix kröp ner direkt under täcket och Sammy låg lugnt och höll span. Han sitter gärna och vaktar och har koll på läget en stund på kvällen när jag går och lägger mig och sen tidigt på morgonen tills jag går upp. Efter ett tag tänkte jag, undrar vad klockan är, är fortfarande mörkt, men insåg då att det va väldigt molnigt så solen kom inte fram. Upp och börja fixa oss inför morgon promenaden och den tyska mannen kom förbi med sin motorcykel och levererade en baguette till mig, så snällt och så gott med en nybakad varm baguette.

Va lite kyligare idag! Efter promenaden kokade jag upp vatten och käkade frukost i lugn och ro. Helt stilla och hörde lite fågel kvitter, havets vågor som rörde sig och någon hund som skällde lite då och då, underbart! Blev två möten och sen fick jag låna en adapter av Simon för va tvungen att köra upp till campingen för hade knappt något batteri kvar på mina saker och har inte kommit till någon butik som har en sådan, de har oftast andra uttag här tyvärr.
Körde först och handlade hundmat och sedan lite mat till mig själv. Sen körde vi till campingen och vilket mysigt ställe det var. De har verkligen tagit hand om denna plats och sköter om det dagligen, de har till och med några djur som de har räddat och tar hand om och som verkar leva ett riktigt härligt liv här. Började att fixa ström och ladda mina apparater och även bilen. Sen blev det till att tvätta, städa, duscha och fixa. Tog en promenad med pojkarna, camping ligger precis bara över vägen från havet så det är nära där jag stått innan. Tillbaka i bilen och hämta det sista av tvätten som var torr och la in allt. 
Middag blev det sen, kyckling, tomater och en bit bröd, så gott! Packade ihop och stängde dörren sju, skönt att kunna sitta ute lite längre nu. Satte faktiskt igång fläkten nu när jag hade möjlighet, skönt med lite mer värme, fast jag har klarat mig ganska bra utan, men har ett fönster lite öppet nu för förlängningssladden så det blir lite kyligare då. Pappa ringde så pratade med honom och Susanne. Köpte ett nagellack innan idag så målade naglarna, skönt att få lite färg och ordning på dem, tycker de varit så fula nu... pratat med en vän här ikväll, så roligt! Blir inte så många fler knop idag, natti. 
 

Kommentera här: