Ungdomar ute med sina bilar

Upp och ut med hundarna, sen låg vi och myste i sängen och sen fixa lite. Va väldigt sega på morgonen så promenaden blev inte förrän närmre halv elva. Pojkarna kan vara riktigt duktiga på promenaderna så idag gick båda lösa hela rundan och de gick så fint runt mig på strandpromenaden, ibland när det är mycket folk så brukar jag ha Sammy i flexikoppel så får han ändå röra på sig och Trix går nästan lös överallt, han lyssnar bättre än Sammy men sen är ju Trix också med mammig av sig. Sen blev det en kopp te och lite att äta och därefter pratade jag med en av mina närmsta vänner, så roligt!
Pratade med ett holländskt par som kom idag med sin husbil, fick tips på en gratis parkering lite närmare Almeria, är för långt att gå härifrån. De berättade även att de träffat ett svenskt par från Sverige som hade stått där. Sen lite senare så kom det svenska paret jag pratade med igår, han som kände pappa. Då skulle de fortsätta sin resa men klrde inom mig för att kolla om jag ville ha böcker och tidningar och för att titta till mig och säga hejdå, super gulliga! Under tiden kom det holländska paret och sa att det är dessa svenskar som dr pratat med, haha det va samma människor som jag pratat med. 

Bytade om och fixade till mig, sen tog vi vårt pick och pack och körde till parkeringen jag blev tipsad om. Har själv suttit med kartan och försökt leta parkeringar men det har varit svårt att hitta. Väl framme parkerade jag och tog pojkarna för en promenad in till Almeria. Gick längs strandpromenaden dit och vi gick och gick. Sen vände jag lite inåt och gick tillbaka längs vägarna. Kom tillbaka till bilen och körde in mot vad jag trodde skulle vara centrum, det va för långt att gå fortfarande så körde runt lite för att få en inblick i hur det verkade och för att reka parkeringsplatser. Verkar svårt men tänker försöka mig in och leta parkering imorgon för att kunna gå runt och se lite mer, verkade mysigt det lilla jag såg. Sen körde vi lite utanför och ovanför Almeria centrum för att handla lite och sen återvände jag till samma ställe som vi stått nu två dagar. Kändes som ett bra ställe att stå på.
(Bilder på det som fanns lite runt Almeria). 
Käkade lite, gick ner med hundarna precis nedanför parkeringen där vi står vid havet så de fick busa av sig lite. Sen blev det lite träning, har varit väldigt dålig på att träna med dem, men nu känner jag för att sätta igång här lite igen. Sen va det tid för att gå in i bilen, solen gick ner. Pratat med en vän där hemma en sväng och pulat lite. 

Kom en bil och parkerade här, sitter några där inne och röker. Sen kom här ytterligare en bil som står längre bort, de står med öppna dörrar och spelar musik och står utanför. Verkar vara något ställe att hänga på här en fredag kväll bland husbilarna... lite fjantig blev jag här så släkte ner och packade undan lite saker i fall vi behöver köra här ifrån. Känner inte riktigt för att gå ut och kissa hundarna nu, men de va ute här innan och fick kissat så de klarar sig till imorgon, annars så åker de i bilarna nog vidare här senare så får gå ut med dem tidigt imorgon annars, de brukar säga till när de behöver ut och märker det ganska snabbt på dem, så det är skönt. Är i alla fall rustad med både en ordentlig hammare och en kniv som jag fått av pappa, har de lätt tillgängliga fall i fall, men det har jag varit nästan hela resan haha. Lika bra att vara förbered om det skulle vara något. Än så länge så har det varit bra ställen jag stått på, nu är jag närmare en större stad så blir väl automatiskt mer liv runt omkring så här på helgen. Här står andra husbilar med så känns ändå helt ok. 

Får väl se om jag kan somna här sen, ska krypa ner i sängen här strax. Sammy ligger redan och sover och Trix ligger och tuggar ben. Hoppas ni där hemma har en härlig fredag kväll, blir tyvärr det samma för mig varje kväll så vet knappt vilken dag det egentligen är. Men vänta bara tills våren, då kommer vi kunna vara ute på kvällarna med, längtar tills då lite. Men vi har det mysigt här i alla fall. 

Kommentarer:

1 Thom Gustafsson:

Det känns tryggt att läsa, man ska alltid ha en alternativ plan. vi hörs i helgen kram Pappa, älskar dig!

Kommentera här: