Utforska Nerja

Vaknade vid halv åtta och gick ut och kissade pojkarna, gick ut i bara pyjamas och det var inte kallt, chockad, kändes nästan som det började bli lite varmt.

Gick in och la mig igen en stund för va trött, skönt att kunna bestämma när man vill sova och när man ska gå upp, hehe. Somnade inte helt, för hörde hur fåglarna började kvittra och hur solen sakta började komma upp mellan husen, kändes nästan som vår, så härligt!
(Trix lite halft sur på mig i fm för att jag inte myste med honom istället för att fixa mig, haha). 
(På min gata i stan... älskar många av husen här i Nerja).
Ut på en liten morgon promenad, för visste att idag kommer vi gå mycket. Tillbaka in i bilen och käkade frukost, fixade till mig och sen innan lunch började vi vår runda runt i stan. Förra gången jag var här, då blev det mest i centrum vi var och vägen till lägenheten. Så nu blev det ut lite mer runt centrum, från vänster sidan av centrum till ovanför och sen lite på höger sidan. Blev mycket upp och ner, till höger, till vänster, igenom alla gator och gräder. Det var en rejäl runda och bra, för då vet jag lite mer vilka områden jag ska välja att utforska mer av och vistas i. (Blev tyvärr inte så många bilder idag på staden, hade inte så mycket batteri på telefonen dumt nog, men det kommer fler tillfällen).

Slutade med att vi gick ner på strandpromenaden och stannade till vid en liten restaurang där jag käkade. Skönt att koppla av och hundarna nöjt i solen fast att där fanns skugga tillgänglig. Perfekt väder att strosa runt i, en hel del skugga i gränderna så det var skönt, för då blev inte hundarna för varma, hade packat med lite saker och vatten till hundarna i ryggsäcken. Blåste lite nere vid havet och vinden är lite små kylig, men ändå har det varit riktigt skönt väder idag. 
(Sammy mer fokuserad på min tallrik än att vara med på kort...). 
(Fick höra att jag aldrig själv är på bild, så fick offra mig idag, inte den snyggaste bilden, men mer så ni inte glömmer hur jag ser ut, haha. Röd näsa = inget smink, hyn blir så mycket bättre så fort det är "sommar"). 
Trötta kom vi tillbaka till bilen, pojkarna somnade ganska fort och jag hade nog också kunnat somna då. Men blev lite prat med en vän och sen fixade jag till och kröp ner i sängen för att börja plugga, kan lika bra halvligga i sängen som att sitta på deras mattunna som jag har som pall eller i pojkarnas säng, då blev hundarna nöjda. De gosa ner sig sidan om mig och höll mig sällskap när jag plugga. Blev lite popcorn som vi låg och knaprade på, riktigt mysigt och kändes nästan som förr när jag bara hade Sammy och han låg sidan om mig i soffan och myste medan jag pluggade. 

Pappa ringde så blev ett långt samtal med honom, riktigt roligt. Längtar lite hem till familj och vänner för det saknar jag så klart, men jag saknar inte vädret när man får höra hur det snöar och sen regnar och ligger runt nollan, är grått och mulet, allmänt trist, då trivs jag riktigt bra här med sol i princip varje dag och inga tjocka kläder behövs och bäst av allt är nästan att här är ljust i två timmar till medans ni där hemma har det mörkt. Sol och dagsljus är underbart.

Blev lite plugg till här, men nu börjar jag bli trött så kommer kanske avsluta kvällen med min bok en liten stund och sen kommer jag nog somna ganska snabbt. Natti natti på er. 

Kommentarer:

1 Anonym:

Tack Erika för att du lägger så mycket tid att skriva på din blogg!Alltid lika roligt att läsa och följa dej på din resa och äventyr!Kram från Imse o Stikkan o Spike

Svar: Å tack! Så roligt att läsa 😊 kram på er!
Erika Gustafsson

Kommentera här: