Badajoz

Samma visa denna morgonen, Trix tycker jag och Sammy är tråkiga som sover när klockan är åtta. Försöker väcka oss med att pussa på oss och sen sätta sig och gny. Räcker jag kallar på honom och lyfter upp filten så han kan krypa ner och lägga sig sidan om mig, då blev han nöjd. Han har fått mer konkursen på resan, för Sammy vill gärna också ligga tätt sidan om mig, så Trix blir inte så glad när den platsen är upptagen, haha.

Låg och myste en stund, sen gick vi upp och jag fick fixat till mig. Ut en liten morgon runda i parken, sen tillbaka i bilen så jag kunde byta jacka och ta min väska, för sen gick vi in till staden. Är inte så långt, bort en liten bit i parken och sen över bron. Gick runt och kollade, inte så mycket var öppet och knappt några människor heller. Kom på att det är lördag förmiddag så kanske inte så konstigt. Efter vår tur gick vi tillbaka till bilen. Vädret idag är sol och moln, men även väldigt blåsigt och vinden är kall.
Tillbaka vid bilen fixade jag lite mat och kokade upp vatten och tog en kopp te efteråt. Pojkarna somnade gott i sängen efter vår tur och jag kröp upp till dem sen för en liten powernap, mys och för att läsa lite, blev trött efter vår tur och mat på det. 

På em blev det att ändra lite i bilen och städa lite, fyllde även på med vatten nu när vi har det tillgängligt. Är väldigt grått ute och blåser väldigt bra, så perfekt med små pul i bilen. Passade även på att klippa och fila pojkarnas klor och satt mig och läste en stund medans pojkarna slappade. När dem vaknat till liv körde vi lite träning i bilen, sitt, ligg och stå, perfekt att göra i sängen när vi inte har bra möjligheter ute, så blev det ändå lite träning idag.

Senare tog vi en promenad i parken och bort till rasthagen och där var inga hundar så vi passade på att vara där en liten stund så de fick busa och springa av sig. Sen kom där en man med en liten hund, såg ut som någon blandning med kanske lite jack russell i den, väldigt snäll och söt. Så dem lekte lite, eller mest Trix och den faktiskt, Sammy var mer intresserad av att springa och lukta överallt men kom i mellan åt. Dock passade Trix bra med denna då den var lite mer försiktig. Sammy behöver nästan ha någon som är lite som honom för att det ska gå bäst när de leker och Trix behöver ha en som är lite försiktig då han ibland kan tycka det blir för mycket med en som är väldigt på.

Sen gick vi tillbaka och solen lös under hela promenaden, dock blåser det ganska bra och lite kallt är det i vinden. Tillbaka i bilen började jag fixa ihop lite middag medan pojkarna busade där bak i bilen. Efter middagen satt jag mig och läste. Efter ett tag va det lite små kallt så bytade om och kröp ner i sängen och fortsatte läsa där. Trix ligger och sover vid mina ben medan Sammy ligger där framme i bilen och sover, trötta efter promenaden. Dock vaknar Sammy när han hör något och i detta fallet gick där folk precis utanför bilen och han blir så arg och hoppar upp och skäller. Stackars människor är ju inte beredda på det, haha.

Har varit en lugn och skön dag, men har ändå fått gjort en del och besökt en ny stad. Blir en lugn mys kväll i sängen, för imorgon tänker jag åka vidare in i Portugal och lämna Spanien en vecka eller kanske två beroende på hur jag trivs och hur mycket där är och se m.m. har fått tips på några ställen men på något ställe verkar det svårt att parkera över natten så får köra dit över dagen och sen vidare till nästa direkt. Men vi får se, den dagen det bekymret då. Ska bli skoj att åka in i Portugal igen i alla fall. 

Kommentera här: