Elvas

Vakande tidigt idag och pojkarna vakande när jag började röra på mig, så vi passade på att gå ut och kissa. Tänkte bara gå ut här utanför men blev att vi gick över vägen och upp till stigen och gick den en liten bit och sen vände tillbaka. Kyligt ute så vi hoppade in i bilen och ner i sängen igen en stund och värmde upp oss.

Sen blev det upp och klä sig och sen tog vi oss en promenad in till centrumet som ligger precis nästan här sidan om. Det är som en gammal borg eller något och staden ligger inne bakom murarna. Körde inom murarna en sväng igår för att hitta en parkering men förstår inte var den låg så då körde vi hit istället som var betydligt bättre och trevligare.

Centrumet var inte så stort men det hade jag nästan förstått sen innan. Det stora torget var väl finast och mysigast. Inte så mycket mer, så vi promenerade tillbaka och över kullen där pojkarna kunde springa lösa lite för vi kom fram till där vi har gått innan, så passade på att ta oss en tur där vi gick igår.
Tillbaka vid bilen fixade jag lunch och sen satt jag mig och pluggade. Lite små kyligt fortfarande men efter två / tre tiden blev det varmare och så pass varmt att jag bytade om till shorts. Så blev en eftermiddag med att njuta i solen och läsa lite. Klockan sju svensk tid (klockan är en timme efter svensk tid här) så tog vi oss en promenad i solen och det var fortfarande varmt, varmare än vad jag trodde det skulle vara, men insåg att den egentliga tiden (vintertid) då är klockan fem här, så ja det var ju inte så konstigt när jag tänkte efter. 
Tillbaka efter promenaden gjorde jag lite middag och käkade. Nu klockan åtta svensk tid blev det kyligare och solen försvann bakom berget, men har dörren fortfarande öppen. När klockan närmade sig nio stängde vi för då tyckte pojkarna också det var kyligt så de kom in hoppandes. Tog en kopp te och chillade lite, sen bytade jag om och kröp ner i sängen. Pojkarna sover redan och lär nog inte dröja så lång tid tills jag somnar.

Förstår inte varför jag är så trött nästan hela tiden. Tar kanske på krafterna att åka till nya platser och gå runt och upptäcka nästan hela tiden och av att vara ute i solen, haha. Vi har skämtat om det innan, speciellt när jag reste med Chris och Claire om att vi inte hinner. Chris skulle ha läst klart en bok förlängesen tänkte han och att han skulle börjat träna på att cykla på en enhjuls cykel, men han har "inte haft tid". Vi har fullt upp med att vakna, göra allt som ska göras så som ut med hundarna, fixa frukost och sig själv. Sen går man ut och upptäcker och promenerar runt. Hårt liv det här, haha.

Imorgon blir det att åka vidare till nästa ställe. 

Kommentarer:

1 Thom Gustafsson:

Tänk va många ställen du får uppleva och besöka kram Pappa "älskar dig"

2 Angelica Wåhlin:

Vad vackert!

Svar: 😊
Erika Gustafsson

Kommentera här: