Första Mars

Vaknade till redan klockan sex i morse på grund av att det öste ner regn och det fortsatte regna hela morgonen och under vissa tillfällen är det som någon har öppnat en kran. Klockan nio lugnade det sig så jag gick snabbt upp och ut så pojkarna skulle få kissa och under tiden började det regna igen och båda sprang direkt till dörren och ville in igen.

Kröp ner i sängen en runda till och myste med pojkarna. När jag hörde att det hade slutat regna, då bytade jag om och vi begav oss ut på en promenad. Var nästan helt uppehåll tills vi vände och då började det regna. Började nästan ösa ner så vi tog skydd vid en byggnad för att slippa bli allt för blöta. Det lugnade sig lite men insåg att det kommer inte sluta regna så vi började små springa tillbaka och pojkarna fick i alla fall springa av sig.
Tillbaka i bilen var det fram med handduken och torka de hyfsat torra och rena. Sen myste de ner sig i sängen medans jag fixade och käkade frukost. Efter frukosten tog jag datorn och skolboken och kröp ner i sängen, dock var både jag och pojkarna väldigt trötta och dem somnade direkt så det smittade av sig så vilade en liten stund. Sen lös solen så öppnade upp och pratade lite med dem andra. Jag och Norrman tog hundarna och gick och handlade lite inför middagen ikväll som Julia ska laga och bjuda oss på. 

Havet var helt galet, vilka vågor och dem kommer upp till vägen i mellanåt. Men så härlig luft och det är inte så kallt, vinden är lite kall men så fort vi kom in i staden och det blev mer vindstilla så var solen riktig varm. Tillbaka i bilen kokade jag upp lite vatten och tränade med hundarna. Sen blev det te och sitta med datorn en stund.

Fixade till mig och sedan gick jag in till Norrman där vi hade middagen. Det blev indisk mat och det var otroligt gott. Matkoma delux, så vi satt och pratade en stund och plockade undan, för sedsn blev det spel. Ett roligt spel och det var helt nytt för mig, det är skoj att få testa lite olika och jag ska definitivt skaffa mig ett när jag kommer hem. Blev en ganska lugn kväll, dock lämnade vi inte Norrman förrän närmare tolv. Trött, mätt och det ska bli skönt att sova nu, natti natti.
 

Kommentera här: